دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

مشخصات بلاگ
دشمن شناسی

حیلت رها کن عاشقا دیوانه شو دیوانه شو
و اندر دل آتش در آ پروانه شو پروانه شو

هم خویش را بیگانه کن هم خانه را ویرانه کن
و آنگه بیا با عاشقان هم خانه شو هم خانه شو

باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی
گر سوی مستان می روی مستانه شو مستانه شو

چون جان تو شد در هوا ز افسانه شیرین ما
فانی شو و چون عاشقان افسانه شو افسانه شو

بشر ماشینیزه ...!

دوشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۱۶ ب.ظ

دو هفته پیش بود ... شب شده بود...!!

جمعیت نسبتا زیادی که از روبرو میومدن و گهگاهی با اونها چشم تو چشم می شدم با عجله از کنارم رد میشدن ...

نمیدونم این همه عجله برای چی بود ... بعضیا به صورت نیمه دو بودن !

داشتیم می رفتیم به سمت مترو .... در همون حال با خودم فکر می کردم الان دیگه باید موقع برگشت به خونه باشه ... چه اونی که سر کار بوده ... چه اونی که دانشگاه بوده ... چه اونی که از کلاس تقویتی میومده ... چه اونی که از خرید میومده و ...

دیگه این همه عجله برای چیه؟ ... برای رسیدن به تاکسی؟ ... اتوبوس ...؟!

(صبح موقع رفت که اصلا نمیشه توصیف کرد ... مردم دقیقا به مترو حمله میکنن و به مقدار متنابهی به صورت mp4 رو سر هم سوار می شن ...!!!!! من که خودم شخصا یه دفعه به جای زاویه قائم، کاملا با زاویه 30 درجه انحراف واستاده بودم ...!!!!smiley...حالا شما فرض کنین چی میشه ؟!)

گذشته از شوخی ...

این سرعت حرکت مردم، منو یاد ماشین های صنعتی در کارخونه ها میندازه که به سرعت هر چه تمومتر و به طور خودکار و خونسردانه دارن کار خط تولید رو راه میندازن ...!

بشر امروز هم همین طور شده ... همیشه عجولانه و با کیفیت کار پایین و ماشین وار در صدد ارضای نیازهای کاذبی هستن که در زندگی شون ایجاد شده...! این سبک رفتار عجولانه و سرد حتی زمانی که مردم تاخیر ندارن و دیرشون هم نشده بازم صدق میکنه ... به طور اتومات در حال دویدن هستن ...!!sad

 همیشه در تکاپو و عجله هستند که کاری رو انجام بدن یا از مسیری عبور کنند ... بدون توجه به مسیری که برای هدفشون ترسیم کردن ... فقط کار و کار و کار ... بقیه اش هم تو فضای مجازی (جهت مزاح عرض کردمsmiley)

زندگی ماشینی امروز و پیشرفت بشر که به زندگی آدما هم سرعتی غیرقابل کنترل بخشیده ، انگار زمان 24 ساعته رو کوتاهش کرده ...!!!

تو زندگی شهری مخصوصا شهرهای بزرگ و پرجمعیت انگار زمان زودتر میگذره نسبت به شهرهای کوچیکتر ...!

(واقعا مردم شهرهای بزرگ حداقل یه هشتم زندگیشون رو در راه هستند..!! (به هر حال کارای بسیار مفیدی میشه برای پر کردن وقت انجام داد))

البته من تو شهر کوچیکی زندگی می کنم که اون شلوغی و آلودگی ها و روند سرعت رو کمتر داره ... اما به هر حال بشر به اصطلاح متمدن امروز مجبور شده این زندگی مدرنیته و ماشینیزه رو تجربه و تحمل کنه ... !!

 

پیشرفت تو دنیای امروز به منزله دوی 100 متر می مونه ...! باید بدوی تا از بقیه عقب نمونی و این اصلا خوشایند نیست !!!

  • ۹۴/۰۸/۱۸
  • مهدیه ...

تمدن

زندگی ماشینی

نظرات  (۴)

  • صحبتِ جانانه
  • اکثر ایندویدن ها هم دور باطله....
    به قول شما دویدندنبال نیازهای کاذبی که براشون ایجاد شده
    دردناکه که حتی بعضا نمی دونه که ایننیاز نیاز کاذبه!
    پاسخ:
    بله درسته ...
    یه زمانی مقاله یه دکترای دانشگاه علامه رو میخوندم که نوشته بود : هجوم پیام های تبلیغاتی امروزه چنان گسترده و پرحجم شده که دیگر مصرف کننده فرصت تجزیه و تحلیل نیازهای واقعی خود را ندارد بلکه تحت تاثیر القائات رسانه ای در خود احساس نیاز می کند و ....(که همون نیاز کاذب هست)
  • سیدی - به بهانه فرهنگ
  • بسم الله الرحمن الرحیم - سلام - خیلی خیلی عالی بود - خیلی خوب سوژه یابی می کنید - احسنت
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    آره یه مقداری دقت و ظرافت و تحلیل میخواد ... البته مطالعه هم بی اثر نیست ...!
    همه صبح و شب میدو ون برای هیچ...
    کاش حداقل تهش چیزی نصیبشون میشد!

    این هم سوغات دیگه ای بود که از غرب به ما رسید!
    بشر ماشینیزه شده...

    پاسخ:
    حالا هی ما تو دانشگاه ها از نظریات و تئوری های نظریه پردازان غربی برای تدریس و بعد اجرا در جامعه استفاده کنیم ... مخصوصا علوم انسانی متاسفانه ... که به قول دکتر عباسی اساتید ما عرق ذهنی نمی ریزن ...!
  • حاج شهریار سلیم زاده
  • یادمان باشد که ،
    من می‌‌توانم خوب، بد، خائن، وفادار، فرشته‌خو یا شیطان‌ صفت باشم ،
    من می توانم تو را دوست داشته یا ازتو متنفر باشم،
    من می‌توانم سکوت کنم، نادان و یا دانا باشم،
    چرا که من یک انسانم، و این‌ها صفات انسانى است.
    و تو هم به یاد داشته باش:من نباید چیزى باشم که تو می‌خواهى ، من را خودم از خودم ساخته‌ام،
    تو هم به یاد داشته باش
    منى که من از خود ساخته‌ام، آمال من است،
    تویى که تو از من می سازى آرزوهایت و یا کمبودهایت هستند.
    لیاقت انسان‌ها کیفیت زندگى را تعیین می‌کند نه آرزوهایشان
    و من متعهد نیستم که چیزى باشم که تو می‌خواهى
    و تو هم می‌توانى انتخاب کنى که من را می‌خواهى یا نه
    ولى نمی‌توانى انتخاب کنى که از من چه می‌خواهى.
    می‌توانى دوستم داشته باشى همین گونه که هستم، و من هم.
    می‌توانى از من متنفر باشى بى‌هیچ دلیلى و من هم ،
    چرا که ما هر دو انسانیم.
    این جهان مملو از انسان‌هاست ،
    پس این جهان می‌تواند هر لحظه مالک احساسى جدید باشد.
    تو نمی‌توانى برایم به قضاوت بنشینى و حکمی صادر کنی و من هم،
    قضاوت و صدور حکم بر عهده نیروى ماورایى خداوندگار است.
    دوستانم مرا همین گونه پیدا می کنند و می‌ستایند،
    حسودان از من متنفرند ولى باز می‌ستایند،
    دشمنانم کمر به نابودیم بسته‌اند و همچنان می‌ستایندم،
    چرا که من اگر قابل ستایش نباشم نه دوستى خواهم داشت،
    نه حسودى و نه دشمنى و نه حتی رقیبى،
    من قابل ستایشم، و تو هم……
    یادت باشد اگر چشمت به این دست نوشته افتادبه خاطر بیاورى که آن‌هایى که هر روز می‌بینى و مراوده می‌کنى همه انسان هستند و داراى خصوصیات یک انسان، با نقابى متفاوت، اما همگى جایزالخطا.

    اگر انسان‌ها را از پشت نقاب‌هاى متفاوتشان شناختى،نامت را انسانى باهوش بگذار. ماهاتما گاندی



    شادی روح سردار رشید اسلام حاج حسین خرازی صلوات
    پاسخ:
    سلام
    ممنون بابت متن قشنگتون ...!
    اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">