دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

مشخصات بلاگ
دشمن شناسی

حیلت رها کن عاشقا دیوانه شو دیوانه شو
و اندر دل آتش در آ پروانه شو پروانه شو

هم خویش را بیگانه کن هم خانه را ویرانه کن
و آنگه بیا با عاشقان هم خانه شو هم خانه شو

باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی
گر سوی مستان می روی مستانه شو مستانه شو

چون جان تو شد در هوا ز افسانه شیرین ما
فانی شو و چون عاشقان افسانه شو افسانه شو

با خدا، همیشه یه راهی هست ...!

پنجشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۴، ۰۷:۵۲ ب.ظ

سوره غافر آیه 17:

الیوم تجزی کلّ نفس بما کسبت لا ظلم الیوم انّ الله سریع الحساب

روزی که هر کسی به موجب آنچه انجام داده است کیفر می یابد امروز ستمی نیست براستی که خدا به سرعت حسابرسی می کند.

 

معنای قرآن رو که می خونی ... بعضی قسمت ها خدا بدجوری تهدید میکنه ... که آدم تو دلش خالی میشه ... منطقا اینه که باید خوب حساب ببری ... ولی از اون جایی که خدا در قرآن گفته:

" الانسان انّه ظلوما جهولا " ...

بشر ستمکار و نادان هست ... می دونست که پی به عواقب کارهایی که میکنه نمی بره... متاسفانه ...!

اما با خدا همیشه یه راهی هست ...!

قشنگیش زمانیه که شب 5 شنبه بشه و بچه شیعه دعای کمیلی که امیر ملک کلام به شاگردش سفارشش رو کرده، بگیره دستش  ...

و ...

بعد از اون همه سوگندی که به عظمت خداوند میخوره ... اللّهم بجبروتک الّتی غلبت بها کلّ شیء ...،

و درخواست عفو و بخششی که داره ... اللّهم اغفر لی الذّنوب الّتی تهتک العصم ...،

و ستارالعیوبی خداوند ... اللّهم و لا تفضحنی بخفیّ ما الطّلعت من سرّی ...،

و اینکه به غیر از خدا چه می شود داشت ... الهی و ربّی من لی غیرک ...،

و اینکه امتحان تو بر من لازم هست ... و الزمنی حکمک و بلاوک ...،

و بر سخت پریشانی من رحم کن ... ارحم شدّة ضرّی و ضعف بدنی و رقّة جلدی...،

و عاجزم از اینکه آتش را بر من مسلط کنی ... اتسلّط النار علی وجوه خرّت لعظمتک ساجده...،

و ناملایمات و حوادث آخرت رو ... و جلیل وقوع المکاره فیها ...،

و شکایت من از تمام گرفتاری ها ... و لما منها اضجّ و ابکی ...،

و استغاثه ام به خداوند ... الهی یا غایة آمال العارفین و یا غیاث المستغیثین ...،

و سوگند خداوند بر پر کردن آتش دوزخ ... ان تملاها من الکافرین من الجنّة و النّاس اجمعین ...،

و ....

 معجزه در انتهاست که اتفاق میفته ... همون تناقض دوست داشتنی (که تو دعای عرفه هم مثالش رو آوردم)...!!!

جایی که همیشه حال من منقلب میشه :

یا سریع الرضا1 ... اغفر لمن یا یملک الّا الدعا.. فانّک فعّال لما تشاء.. یا من اسمه دوا و ذکره شفا و طاعته غنی.. ارحم ماله الرّجا و و سلاحه البکاء

ای خدای زودگذر .. بیامرز کسی را که جز دعا چیزی ندارد که براستی تو انجام دهی هر آن چه را که بخواهی .. ای کسی که نامش دواست و یادش شفاست و طاعتش توانگری است .. ترحم فرما بر کسی که سرمایه اش امید و ساز و برگش گریه و  زاری است

همون خدایی  که بنده اش رو از روی دوست داشتن تهدید میکنه ...

این چوب دوست داشتنی خداوند ...!!!

 

______________________________________________________________________

1. اگر بندگان گناهکارم بدانند که چقدر مشتاق توبه و بازگشت آنان هستم از شدت شوق می میردند.

میزان الحکمه

 

 

  • ۹۴/۱۱/۱۵
  • مهدیه ...

خدا

دعا

نظرات  (۱۰)

چقدر زیبا میشد جامعه مدرن به آرامشی برسه که فکر و ذکرش تعالی معنوی باشه. فارغ از حرص ها ترس ها اضطراب ها استرس ها تناقض ها و ... .
کاش زودتر صاحب ما بیاد.

حیفه حداقل به درون خودم نگاه میکنم استعدادی که تو خودم میبینم و مطمئنا در هر فرد با وجدان دیگری هم هست شکوفا بشه .

واقعا اگه بیاد و ما نابود نشیم خوشبخت ترین نسل بشریم.

این همه معارف و دست کوتاه ما از صاحبمون.... -_-

کاش بیاد و بال خوف و رجا رو بما یاد بده که چجوری باید در بیاریم
بعدش پروازو به ما یاد بده بعدش بالا پریدنو همینجوری تا بی نهایت....
پاسخ:
این استعدادی که میگین الانشم میشه شکوفا بشه ... برای اینکه اون آرمانشهر اتفاق بیفته باید رو خودمون کار کنیم ...
میدونستین ما بنده هایی که تو عالم ذر خواستیم تو آخرالزمان زندگی کنیم ... از همه امت ها ادعامون بیشتر بود ...!!!
و اگه بتونیم خودمون رو حفظ کنیم شاهکار کردیم... پیامبر امت صلی الله علیه و آله گفته که جایگاه مومنین آخرالزمان از اصحاب من بالاتره ... چون اونها نه پیغمبرشون رو دیدن نه امامشون رو ... ولی ایمانشون به عالم غیب و ولایت پذیریشون بیشتره ... این برای ما یه افتخاره که قدرش رو نمیدونیم ..!!
قبول دارم میشه.
شیطان هم کارشو خوب بلده.میدونه یه چیزایی هست حکم اسانسور رو داره تو این مسائل .یکیش همین تاهل انسان هاست وو مجرد نبودنشون. میاد اینجا کرم ریزی میکنه تو جامعه اسلامی.شما ببینیند همین یه قلم مشکل جامعه حل بشه چقدر میشه فراتر رفت.
 اما جدای این  خیلی دنگ و فنگ داره و خداییش قبول کنین بدون صاحبمون تو این دور و زمونه نمیشه مثل ایت الله قاضی شد یا بالاتر.


پاسخ:
شما این یه قلمی که مثالش رو زدین ... از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار میگیره ... اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، تربیتی، اخلاقی و ...
منم نگفتم بی امام میشه به اوج رسید ...  اما ماها شروع هم زورمون میاد ... نمیشه ، نمی تونیم و ... راه میندازیم

مطمئن باشین اگه هیچ تحرکی از ما دیده نشه ... خدا اون ذخیره آخری رو حالا حالاها نمیفرسته ... تو آب نمک می مونیم برادر

اون وقت چه فرقی با حجتیه داریم ؟!!!!!!!!!!!
منظور من حصول به درجاتی مثل ایت الله قاضی بود که نیاز به رهبری و دست عنایت امام هست وگرنه مثلا بله هم میشه هم فضا هست که شروع کرد و تا جاهای خوبی هم بالا رفت مثل همین شهید مدافع حرم که امروز تو ملازمان حرم نشونش دادن .
شهید علی اصغر شیر دل بگمانم.

بحث خوب و بهتر بودنه.میشه جزو حاشیه ها بود میشه جزو اون آیه"و ان من شیعته لابراهیم" اون 70 هزار شیعه حضرت امیر(علیه السلام) بود.

جزو اونا بودن نمیشه دیگه امروز.

قدر و منزلت این عبارات زیبا و شریف و پر مغز جا رو برای طمع خیلی از افراد همچون من گنه کار باز میکنه.

به قول خودتون تو این عبارت"با خدا همیشه یه راهی هست"
حیفه مثلا تو صحرای محشر که شاید 100 میلیارد انسان هستن مثلا ما جزو 100 هزار تای اول نباشیم جزو 10 هزار تای اول نباشیم جزو 1000 تای اول نباشیم(این یکی خیلی سخته خدا وکیلی).

این زجر آوره!

همش با خودم میگم.بسیار خب ظهور نزدیکه همه میگن!
نکنه من بمیرم و نرسم به دورانش :((

آدم دیوانه میشه دیوانه
پاسخ:
اما من هیچ وقت از اینکه بتونم جایگاهی داشته باشم دست نمیکشم ...
نه خودم رو الکی دست کم میگیرم .. نه می برم عرش اعلی ... سعی میکنم متعادل باشم ... کمکی باشم برای اون اتفاق بزرگ ...!!! به اندازه ظرفیت و توان خودم ...
این جمله شما :
همش با خودم میگم.بسیار خب ظهور نزدیکه همه میگن!
نکنه من بمیرم و نرسم به دورانش :((

پس برای اینکه رو دلمون نمونه ... کار درست رو انجام بدیم ...!
احسنت به شما.احسنت
پاسخ:
ممنون جناب فرهاد ...
قراره یه متن یا محتوای طنز اجتماعی سیاسی بذارم ... اونجا نظرتون رو میخونم ...!
سلام.اینو باز خوندم.بهم خیلی آرامش داد این نوشتتون.ممنونم.
پاسخ:
سلام
ممنون
امیدوارم ...
  • حکیم برجیان
  • یا کافی من لا کافی له،  ای کفایت کننده ی همه ی گرفتاری ها...
    بسیار زیبا بود و حسابی آرامش دهنده.
    پاسخ:
    بله ... خدا برایمان کافی است ... حسبنا الله و نعم الوکیل ... نعم المولی و نعم النصیر ...
    خواهش میکنم ... !
    سلام مهدیه خانم.منتظر متن طنزتون هستم.ممنون که قابل میدونید.
    پاسخ:
    سلام
    ان شا الله وقتم برسه چشم ... موقع انتخاباته سرم شلوغه ...!
    like....
    پاسخ:
    ممنون ...
    یاسریع الرضا خودش یه دنیا مناجاته
    ان شاءالله درک کنیم مفهومش رو

    سلام
    خداقوت
    ایام مبارک
    پاسخ:
    سلام .. بر شما هم مبارک
    بله واقعا ... برا همینه که میگم آدم منقلب میشه ...
    ان شا الله...!

    بله فرمودند در هر سال 52 شب قدر داریم و مراد شبهای جمعه است

    اگر درک کنیم
    پاسخ:
    بله دوست گرامی ...
    ان شاالله

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">