دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

مشخصات بلاگ
دشمن شناسی

حیلت رها کن عاشقا دیوانه شو دیوانه شو
و اندر دل آتش در آ پروانه شو پروانه شو

هم خویش را بیگانه کن هم خانه را ویرانه کن
و آنگه بیا با عاشقان هم خانه شو هم خانه شو

باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی
گر سوی مستان می روی مستانه شو مستانه شو

چون جان تو شد در هوا ز افسانه شیرین ما
فانی شو و چون عاشقان افسانه شو افسانه شو

کاش ... کمی بهمان بر بخورد ...!!!

شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۱۹ ب.ظ

اول از همه ... 

از مرد های جامعه و بسیاری از مخاطبان نوشته هام عذرخواهی میکنم ... جسارت نشه ...

اما ای کاش خودتون هم کمکی به این وضعیت هم جنس هاتون میکردین ... !!!

 

نشسته بودم کنار دوستم تا یه سری عکسا رو بزنم رو دی وی دی ... فامیلشون یه دختر خانم 9 ساله بود که البته بیشتر از سنّش نشون می داد (کلا بین دهه ی هفتاد و هشتادی ها گم میشیم ...!!!)... از من خوشش اومده بود ... شروع کرد به نشون دادن کلیپ های بعضا لوسی که رایج شده بین مردم ... که توجه ما رو سمت خودش جلب کنه  ... و منم برای اینکه تو ذوق بچه نخوره، داشتم زورکی و با اکراه تمام، به کلیپ ها نگاه میکردم که قبلا هم دیده بودم ...!

محتوای کلیپ ها :

یه سری دختر ، پسر بیکار که رو آوردن به یه سری جنگولک بازی ...((ببخشین که از این واژگان استفاده میکنم ...!!) البته بخشی از این مربوط میشه به همون بیکاری ای که اشاره داشتم که بحثش جداست اما به قول حضرت علی: با کار کردن فکر خودت رو مشغول نگه دار، وگرنه این فکرت هست که تو رو به خودش مشغول میکنه)

البته ما هم گاهی اوقات بیکار میشیم ...اما این نمیتونه توجیهی برای انجام این کار ها باشه ..!

به هر حال ...

هیچ وقت چهره اون پسره ایرانی یادم نمیره که با کلی آرایش و البته با حجمی از ریش و سبیل!! عین یه دختر خانم لباس پوشیده بود و قر می داد ...!!!! که مثلا دور همی بخندیم یه کم ...!

اولش به خاطر قری که میداد خنده ام گرفت ...(آخه استعداد ما ایرانیا منو کشته ...!!!) اما بعدش خیلی برا خودمون متاسف شدم ... !

با خودم گفتم چی شد اون همه غیرتی که مردای ایرونی داشتن  ...مثل زمان جنگ که سه تا شهید دادیم برای آوردن جنازه یه دختر ایرانی از اون ور شط ...!!!

البته غیرت ... نه صرفا سر ناموس ...!

آخه خیلی ها غیرت رو ناقص معنی می کنن ...اما به نظر من :

مرد با غیرت اونیه که اول از همه سر خودش غیرت داشته باشه ...! بعد سر ناموسش ... !!

داشتم فکر میکردم که اون پسر چطور به خودش اجازه میداد با خودش این کار رو بکنه ... چه بر سرش اومده ...!1

این ها قرار بود همسرانی باشن که دختران سرزمین من برای لحظه ای با اون ها بودن ... در دلشون قند آب بشه ... کسانی که با افتخار بگیم مرد سرزمین من2 ... مرد من ...!

همونایی که وقتی با سبیل و صدای کلفت!! خانم خونشون رو صدا میزدن : ضعیفه ...!!! خانم سر به زیر داشت هم از سر احترام ... هم از سر عشق ...!

همونی که از غیرت، اسم خانومش هم صدا نمیزد میگفت: منزل ... یا مادر بچه ها ... یا عیال یا ...!!!

اما چطور میشه که الان کلیپ خودشون و ناموسشون رو برای هم بلوتوث میکنن و هرهر به بی غیرتی خودشون میخندن ...!!

واقعا بغض داره ... من که یه خانم هستم (به ...) اعتراض داشته باشم ...!

اصلا انتهای این کار و حرکات سخیف چی میخواد بشه ... که چی ؟؟؟؟

یوم الحساب هم وقتی نشونش بدن به این ادا و اطوارهاش افتخار میکنه؟!! ... میخواد  ملائکه واسش لایک کنن ...؟!!!

ای کاش زمان دیدن و پخش کردن اینها ، یه ذره به شخصیت و شرافت خودمون هم نگاهی بندازیم !

اگه خودمون این کلیپ ها رو نمی سازیم اما می بینیم کلّی هم خوشمون میاد و برای بقیه هم میفرستیم ... یعنی این بی غیرتی رو تائید کردیم ...!

 

کاش کمی بهمون بر بخوره ...!

(دوستان راه حل دارین بفرمایین ...)

_____________________________________________________________________

1. حق دارن که میگن ایران رو آندلوسیزه کردن ... تاریخ اسلام رو بخونین ... تاریخ آندلس زمانی که دست مسلمونا بود و چطور از چنگشون در آوردن ...! چی بلایی بر سر مردهاش اومده بود ...!

 

2. خیلی جالبه یه سرچ بکنین تو گوگل : مرد سرزمین من ... ببینین چی میاد !

  • ۹۴/۱۱/۱۰
  • مهدیه ...

مردانگی

نظرات  (۱۰)

  • صحبتِ جانانه
  • اندلوسیزه قلب آدم رو له درد میاره
    پاسخ:
    متاسفانه
    به هر حال باید یه سری چه اخلاقی چه سیاسی تصفیه بشن.
    هر کسی لیاقت دیدن دولت فرزند زهرا(علیها السلام) رو نداره.

    این موارد هم هست منتها یه بخش زیادیش که عموما بخش های تبلیغاتی و دست به دست شدنشه منبع پخشش پولهای سعودی و ایناس برای اینکه به ایرانی نشون بدن ای ایرانی تو اینی هیچی نیستی.

    گرچه کلیت فراگیری بی غیرتی رو کتمان نمیکنم.
    پاسخ:
    منظورتون از تصفیه همون غرباله ؟!
    من به منبع پخشش یعنی قسمتی که عامدانه و با برنامه از قبل طراحی شده انجامش میدن کاری ندارم ...!
    مردم ما چرا یه ذره فکر به خرج نمیدن ...؟ چرا هر چیزی بدون تحلیل لایک یا بازنشر میکنن ...؟ چرا یه ذره به عواقب و سخیف بودنش توجه نمیکنن ...؟ یعنی مگه میشه همه چی فقط فان (fun) باشه ...؟!!!
    شما به عنوان یه مرد در این جامعه حاضرین چه کاری انجام بدین ... چیزی که اولش اشاره کردم:

    اما ای کاش خودتون هم کمکی به این وضعیت هم جنس هاتون میکردین ... !!!
    من تقریبا تو همه شبکه های اجتماعی غربی عضو بودم و ازشون در اومدم به جرئت میتونم بگم این یه ساختار طراحی حرفه ای هستش برای غلبه دادن همین جو برای عادی سازی همین رفتار (باز نشر و اینا)__(دیشب برنامه سه شو هم به این موضوع خیلی خوب پرداخته بود) این جو آه چقدر باهاله بذار شِیرِش کنم 100% غالب شده بر مردم ما .اما خب الان که عادی شده تموم شده رفته و واقعا دیگه کاریش نمیشه کرد.نهایت تلاشمون باید محافظت از خودمونو اطرافیانمون که برامون عزیزن انجام بدیم.ساختار فرهنگی سازمان یافته هم بدبختی نداریم برای مقابله با این کارها.با 4تا کار ایضایی (مثل خنده حلال و اینا)برای جهت دادن به این عادت(نه عوض کردن یا حذف کردنش که تقریبا محاله) هم با نبود این سازمان فرهنگی مجهز کاربلد و از همه مهمتر غیر خائن عملا راه به جایی نمیبره.

    ره به جایی هم ببره اینجا عوامل مهندسی ساز غربی ها وارد میشه یا خودشون حذف میکنن یا عمال داخلیشون کارشکنی میکنن.
    چون زمین بازی دست اوناست دیگه .ما جایی که بتونیم از طریق مجازی موبایل و اینا خودمون داشته باشیم بتونیم طراحی عملیاتی داشته باشیم که نداریم.

    پ.ن: من اینستاگرام هیم 1 ماه پیش مثلا عضو شدم بخاط 4 تا عکس آکونت منو حذف کردن(پستشو میذارم تو فیس نما )

    این غلبه رفتاری و فرهنگی توکارهاشون جوریه که من میگم کارهای فرهنگیشون پیوست فنی مهندسی داره جای اینکه مثلا مثل کشورمون میگیم کارهای مهندسی سازمون یه پیسوت فرهنگی هم براش بزنیم.
    پاسخ:
    خب این جواب سوال من نبود ... البته بنده برنامه (سه شو )رو ندیدم ..
    اما ... من که منکر این ساختار منفی و عامدانه نیستم ... پس مباحث کنترل ذهن که می نویسم چیه ؟!! مربوط به همین قضیه است که شما اشاره کردین ...!
    حداقل اش انتظار داشتم بگین اگه تو دور و اطرافیانتون همچین آدمایی هستن که این چیزا رو می بینن (حالا ساخت کلیپ پیشکش) شما به عنوان یه شخص مذکر ملامتش کنین ... بپرسین خب تهش که چی ...؟ اینقدر ما مردا داریم زیر سوال میریم ...؟! این، وظیفه ما به عنوان مرد تو زندگی بود ...؟؟!! که این چرندیات رو ببینیم ... بخندیم ... برای بقیه بفرستیم !!!!!!!

    این سازمان رو منم قبول دارم که باید باشه ... اما همیشه از بالا انتظار نداشته باشیم ... پس خودمون چی ... مگه خود ما این عامه مردم رو تشکیل نمیدیم ...! بالاخره که چی ؟ اینقدرم که ظرفیت و شرایطش رو برای منجی موعود فراهم نکردیم که بیاد جمع کنه این قضیه رو ... تازشم اگه امام هم باشه بدون ماموم چه میتونه انجام بده ... پس ما چه کاره ایم ... اون موقع هم به امام میخوایم بگیم : اینا برنامه ریزی شده ه اس ...از ما کاری ساخته نیس!!!!!!!!!!!
    من منظورم این ها نبود.

    فقط با ذکر مصداق و علل سعی داشتم بگم این جا انداختن عامدانه بوده و تبدیل به عادت شده و این عادت هرگز هرگز عوض شدنی نیست مگر نادر که اون هم معجزست.
    کلام معصومه :معتاد بر نمیگرده و اگر برگرده معجزه بوده(به همین مضمون)

    اما خب بله 100% این عادتو میشه بهش جریان داد خط داد هدایت کرد که همون حرف های شماست و درست هم هست امر به معروف و نهی از منکر.

    عجالتا به فیس نمای من سر بزنید اون مورد مصداقیه اینستاگرام رو گذاشتم ببینین.

    معلومه ترسیدن :D
    دستشون پیش ملت خودشون رو شده که اینجوری اقدام به سانسور میکنن.
    پاسخ:
    متاسفانه خیلی ها در داخل نمیخوان این فضاحت رو قبول کنن ... شیرازه غرب در هم شکسته ... دقیقا موضوع دلار (رازهای پول)هست که بعدها پستی در موردش میذارم ...!
    اما جدای آگاهی دادن دیگران باید فکر چاره بود ... به قول عزیزان مردم بینش توحیدی ندارن ... واسه همین راحت غرق میشن ...
    خدا همه ما رو حفظ کنه !
    ببخشید الان ببینین فیسمو.
    پاسخ:
    دیدم ...!
    مردان سرزمین من

    http://www.fakhte.com/images/shohada.jpg
    پاسخ:
    بله اصل مردان سرزمین من اشخاص دیگری هستند و کسانی که نون حلال برای خانواده تهیه می کنند ...  اونی که داره برای این مرز و بوم و مردمش خدمت می کنه ... مرد سرزمین من همون کسی هس که میره تو کشور دیگه شهید میشه و با افتخار بر میگرده !

    سلام.هم پست مفیدی بود و هم نظرات مخاطبان برام جالب بود.خداوند در قرآن کریم وقتی به بحث حجاب اشاره می فرمایند اول از حجاب آقایون سخن میگن.اما متأسفانه در اجتماع ما اشتباه و از روی عمد این موضوع رو جا انداختن که حجاب،عفاف،اخلاق مداری و...با اولویت خانمها باید باشه که این کاملن اشتباهه.

    خب حالا میرسیم به فحوای کلام شما.در مبحث رسانه ما یه موردی داریم به نام سواد رسانه ای.شما اگر در آمریکا بخایید یه گوشی اپل بخرید از شما سوال میشه که شغلتون چیه؟باید مدرکی ارائه کنید که ثابت کنه شما به فناوریهای این گوشی جهت کارتون بعنوان مثال مهندسی ، دانشجویی یا ... نیاز دارید.در غرب اصولاً چیزی که تولید میشه ابتدا آموزش قبلی راجع بهش داده میشه و بعد به بازار میاد.اینترنت یا دیگر رسانه های اجتماعی در آنجا اغلب کنترل میشه و محدودیتهایی داره.من به نظرم اول باید این سواد به جامعه تلقین شه.قوانین کارآمدی باید برای استفاده از فناوریها وضع شه به هر حال بعضی وقتا محدودیت و ممنوعیت لازمه مث قوانین راهنمایی و رانندگی.بعدش وظیفه ی مهم دیگه به عهده ی رسانه ی ملی هست.ما شاید در طول هفته دو ساعت برنامه ی مفید راجع به این موضوعات نداریم.راجع به اینکه باید غیرتمند باشیم،هر چیزی رو در شبکه های مجازی پخش نکنیم.آبروی دیگران و حریم شخصیشون رو حفظ کنیم و دیگر مسائل...

    مباحث توحیدی هم که از طریق رسانه پخش میشه جذابیت نداره.شاید برای منو شما جذاب باشه.به عنوان مثال کتابهای استاد مطهری.بینش مطهر و...مردم دیدن رقص یه پسر سرخاب سفیداب مالیده رو ترجیح میدن به فکر کردن چند دقیقه ای راجع به یه جمله ی استاد مطهری.

    مبحث خانواده هم جای خودش که خیلی طول و تفسیر داره.الان والدین برای راحت کردن خودشون یه تبلت دست بچه میدن که شرش کم شه.اونقدر باید عواقب ترسناک این مسئله از رادیو تلویزیون پخش شه که ترس در وجود والدین بیفته.الان تلنگر لازمه.کم کاری میکنیم.خیلی.

    پاسخ:
    سلام
    ممنون از نظر شما
    بله صحبت شما از قرآن منو یاد حدیث امیر ملک کلام انداخت که: غیرت 10 قسم است ... 9 قسم برای مرد و 1 قسم برای زن ... و حیاء نیز 10 قسم است ... 9 قسم برای زن و 1 قسم برای مرد ...!
    البته مبحثی که در مورد سواد رسانه ای فرمودین متین ... قبول دارم اونجا بیشتر کنترل میشه این فضاها ، بعد ایرانی ها غر میزنن چرا فیلترینگ باید باشه ...
    میتونم به جرئت بهتون بگم که در اسرائیل، انگلیس، فرانسه و آمریکا به ترتیب 97% ، 70% ، 60% و 36% فیلترینگ هست
     اما اون موضوعی که در مورد اپل اشاره داشتین
    این ظاهر کار در آمریکاست ... چه اینکه اگه واقعا آزادی بیان یا سواد رسانه ای مردم بالا بود ... خود متفکرینشون اعتراف نمی کردن که آمریکا غیر سیاسی ترین مردم رو در بین کشورهای پیشرفته داره ... چون اینقدر مردم رو درگیر فساد و کار لهو و خوش گذرانی کردن که وقتی برای تفکر باقی نمی مونه ... همین بلا هم سر مردم ما میاد ... که حواسشون پرت چیزهای دیگه باشه تا راحت به اذهانشون جهت بدن ...!   اونوقت این میشه شبیخون فرهنگی جناب فرهاد
    من و شما میگیم محدودیت و ممنوعیت برای اصلاح جامعه لازمه اما بسیاری از نخبه های به اصطلاح روشنفکر ما هم چیزی رو قبول ندارن ... حالا مبحث حریم شخصی بماند که در مورد اون هم صحبت مفصلی دارم
    در مورد بینش مطهر هم من دو دوره اش رو گذروندم ... واقعا مفید فایده است
    در مورد بحث آخر هم حرفتون رو قبول دارم کاملا ... مشکل ما اینه که باید چطور اندیشیدن رو به مردم یاد داد ... تفکر رو یاد داد تا بتونن به عواقب به قول شما ترسناکش پی ببرن ... وگرنه هرگز متوجه نخواهند شد

    سلام.اون آماری که درباره ی فیلترینگ دادید عین حقیقته و بسیار جالبه.ممنونم.ظاهر کارای غرب هم هر دومون واقفیم بهش.منم با شما هم عقیده ام اما بعضیا ممکنه ما رو مسخره کننو بگن ای بابا کدوم دشمن.توهم زدید؟! خب بگن.خوشحالم که دوره ی بینش مطهر رو گذروندین.بسیار خوبه و دید آدمو بازتر میکنه.و در نهایت چطور اندیشیدن.اینجاست که لنگ میزنیم.حق با شماست.ممنونم.
    پاسخ:
    بله ... امیدوارم به سمت جامعه آرمانگرا  بریم ... مطمئنا ظرفیتش رو داریم ... اما نمیخوایم !
    چون بلد نیستیم ... نخواستیم یاد بگیریم ...
    یعنی مکتب تشیع ما پایین تر از کمونیسم هس که اون رو اتوپیای خودشون میدونستن ؟!!!!!!!!!!!!
    هیهات!
  • حکیم برجیان
  • از وقتی این گوشی های هوشمند اومدن و واتس آپ و تلگرام رایج شدن، یه سری احمق هم پیدا شدن و خودشون را مایه خنده دیگران کردن، یه مسخره بازی در میارن و فیلمش رو پخش میکنن؛ حالا این چه سودی براشون داره من که نمی دونم!
    و البته همه پسرا که اینطور نیستن، اینا یه گروه بسیار محدودی ان و اصلا حیفه اسم این ها رو ایرانی گذاشت.
    پاسخ:
    بله بنده هم قصد جسارت به همه که نداشتم در اول نوشتم هم عرض کردم ...
    بعدش ...
    شاید یه دلیلش هم این باشه که ما ایرانیها تو استفاده از هر چیزی افراط داریم ... به عواقبش فکر نمی کنیم ...
    واقعیتش همینه ... مردم ما برعکس اون چیزی که قرآن اینقدر بهش سفارش کرده تفکر نمی کنن متاسفانه ...
    همیشه دست مایه سوء استفاده بودن ...!
    salam
    kheili mamnunam ke be weblogam sar zadid va nazaretuno goftid
    weblog besyar khubi dari
    ========================
    emruz dashtam tv shabake nasimo mididm
    ye barname sakhtan be esme 10 ruz fek konam ke mojrish yusef sayadiye
    mehmune avalin ruzesh nader soleimano bud
    ye khorde barnamaro didam
    enghadari chert bud ke nagu
    ye mosabeghe beyne nader soleimani va yusef sayad bargozar shod ke harki adadi ke shansi bedast miare , 1 livan ab mirize ru oon yeki
    hamintor ke mosabegharo ejra mikardan ham 3 ta soal besyar chert dar hade inke che sali enghelab shod az nader soliemani porsidan va behesh 3 ta seke dadan
    hala mane bichare fogh lisansamo ba moadel 18 gereftam , yeki behem nagoft afarin!
    ya be ghole shoma in clipaye maskhare dubsmash ke hame mikhandan , man baziasho mibian geryam migire
    ye latifei baram oomade bud enghadar ke dubsmash rusari sare pesar kardo , dokhtara bi rusari shodan , reza khan o facebooko mahvare natunestan
    mikham bezaram beram ye jaye dg
    kollan khaste shodam
    movafagh bashid

    پاسخ:
    سلام
    آره خب قبلا هم گفتم ... خیلی از برنامه ها محتوا نداره و صرفا برای فان تهیه میشه که اونم به قول شما غیر قابل تحمله ...!!!
    اما کجا میخواید برید ... اینکه مشکل رو حل نمیکنه ... ما جوونا قراره با هم این مملکت رو با تمامی مشکلات و خیانت هاش آباد کنیم ... این پاک کردن مسئله اس ...همین
    حیف تحصیل کرده های این مملکت ... حق میدم بهتون ... اما باید دیگران رو روشن کرد ...!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">