دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

مشخصات بلاگ
دشمن شناسی

حیلت رها کن عاشقا دیوانه شو دیوانه شو
و اندر دل آتش در آ پروانه شو پروانه شو

هم خویش را بیگانه کن هم خانه را ویرانه کن
و آنگه بیا با عاشقان هم خانه شو هم خانه شو

باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی
گر سوی مستان می روی مستانه شو مستانه شو

چون جان تو شد در هوا ز افسانه شیرین ما
فانی شو و چون عاشقان افسانه شو افسانه شو

تنهاترین سردار

جمعه, ۲۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۱۷ ب.ظ

بعضی ها در دنیای امروز به نام صلح امام حسن علیه السلام چه استفاده ها که نمی کنند ...!!!

تفسیرش با خودتون

تو کتاب "سیره معصومین" استاد مطهری خوندم:

شکی نیست که امامان هر کدوم در زمانی زندگی میکردند که اقتضائات خودش رو داشته که ناچار باید از این مقتضیات پیروی می کردند و در نتیجه روشی که هر امام در بین مردم پیش می گیره باید مقرون به انصاف و عدالت و احسان باشه ... برای همینه که امام حسن مجتبی علیه السلام صلح نامه رو امضا میکنه (البته با شروط خودش) و امام حسین علیه السلام هم قیام میکنه ...!

اما چرا مصلحت ایجاب میکرد که امام حسن علیه السلام مجبور به صلح بشه... !

بعد از شهادت حضرت علی ، امام حسن قصد تجدید قوای نیروی نظامی علیه معاویه رو داشته اما به دلیل محکم تر شدن پایه های حکومت معاویه و داشتن لشکری 150 هزار نفری علیه امام و با توجه به افراد زیادی که به امام خیانت کردند و خیل منافقین جمع شده  در کوفه و وضع نا بهنجار و چند دستگی مردم ، امام موفق نشد که نیروی قابل توجهی رو گردآوری کنه چون معاویه با تطمیع افراد و خریدن وجدان اونها با  پول و شایعه پراکنی و ترور شخصیت ها، راه رو بر امام بسته بود...!

نکته دیگری که استاد مطرح میکنه اینه که امام حسن علیه السلام نمی تونست به مردم ثابت کنه که معاویه فردی بسیار فاسق و فاسده چون شخصی بسیار سیّاس بود ... و مردم در نهایت گمان می کردن که مردی جاه طلبه نه جائر ...!!!

و اما نکته بسیار مهم دیگه :

جنگ صفین با اینکه نیروهای نظامی حضرت علی علیه السلام بیشتر از نیروهای معاویه بود، 18 ماه طول کشید و در انتها معاویه با توسل به حیله و حکمیت دروغین جنگ باخته رو برد ...! پس جنگی که امام حسن قصد اون رو داشت جز خودکشی و به کشتن دادن تعداد مسلمانان زیادی در دو جبهه و ایجاد جنگ فرسایشی و احتمال شکست نتیجه دیگری دربر نداشت؛ در انتها قبول کرد که با معاویه با این مفاد صلح کنه :

1) حکومت به معاویه واگذار می شود بدین شرط که به کتاب خدا و سنت پیغمبر و سیره خلفای شایسته عمل کند (ببینین که حضرت به چه نکته ظریفی اشاره میکنه "خلفای شایسته")

2) پس از معاویه حکومت متعلق به حسن (علیه السلام) است و اگر حادثه ای برای حسن پیش آمد برای حسین (علیه السلام) است و معاویه حق ندارد کسی را جایگزین خود کند

3) لعنت و ناسزا در نماز ها علیه حضرت علی علیه السلام ترک شود و از حضرت جز به نیکی یاد نشود(حضرت میخواست به دیگران بفهمونه اگه پدرش مستحق این لعن و ناسزاست و معاویه که اینطور نمایش میده که مرد با ایمانیه(به قول این مثل: جا نماز آب می کشید) پس نباید قبول کنه که حضرت علی ترک لعن بشه ... و اگه حضرت علی علیه السلام مستحق نبوده که لعن بشه پس چرا به ناحق علی علیه السلام رو لعن میکردن ...! )
 

4) بیت المال کوفه که موجودی آن 5 میلیون درهم است مستثنی بوده و تسلیم حکومت نمی شود و معاویه باید سالی 2 میلیون درهم نیز برای امام بفرستد (برای تجدید قوای جبهه حق و ...)

5) مردم در هر گوشه از بلاد اسلامی باید در امان باشند چه سیاه پوست و ... و معاویه باید لغزش ها را نادیده بگیرد (به نفع شیعیان)

 

به امید یاران با بصیرت ...!!!

 

  • ۹۴/۰۹/۲۰
  • مهدیه ...

امامت

ولایت

نظرات  (۴)

  • صحبتِ جانانه
  • مطلب مفیدی بود
    سپاس
    پاسخ:
    سلام
    ممنون عزیز
    سلام.از مطلب مفیدی که گذاشتید ممنونم.استفاده کردم
    پاسخ:
    سلام
    خواهش می کنم ... امیدوارم مفید فایده باشه
    بیشتر منتظر بودم متونی که مورد نظرتون (به گفته خودتون مبنی بر علاقه به موضوعات دشمن شناسی) هس رو بخونین و نظرتون رو بگین ...
    سلام.اونها رو خوندم و دقیقن با شما هم عقیده ام.فکر کنم اینو قبلنم گفته بودم.گرچه ممکنه بعضیا فکر کنن امثال منو شما یه خورده رویایی فکر میکنیم و این خبرا نیست.اما خبری هست که اونا بی خبرند.منتظر مطالب تازتون هستم.من که هر زو سر میزنم اما خب شاید شما سرتون کمی شلوغه که دیر به دیر یا کمتر مطلب میذارید.اما به هر حال شما همیشه من رو به عنوان مخاطب خواهید داشت.متشکرم.
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از شما
    رویایی رو کمتر شنیدم اما... اصولا میگن آرمان گرا که مثلا منطقی نگاه نمی کنیم و یا توهم توطئه داریم ...!!!
    قبلا که سنّم کمتر بود زود ناراحت و عصبانی می شدم .... اما الان واقعا دلم برا این جور آدما می سوزه ...!
    آره خب ... چون یه مقداری برای انتخاب موضوع مورد نظرم وسواس دارم ... دیر به دیر پست میذارم
    بازم ممنون
    میدونم و درک میکنم.منم ممنونم.
    پاسخ:
    بله ...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">