دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

مشخصات بلاگ
دشمن شناسی

حیلت رها کن عاشقا دیوانه شو دیوانه شو
و اندر دل آتش در آ پروانه شو پروانه شو

هم خویش را بیگانه کن هم خانه را ویرانه کن
و آنگه بیا با عاشقان هم خانه شو هم خانه شو

باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی
گر سوی مستان می روی مستانه شو مستانه شو

چون جان تو شد در هوا ز افسانه شیرین ما
فانی شو و چون عاشقان افسانه شو افسانه شو

اسلام لیبرالیستی...!

يكشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۲۸ ب.ظ

بعضی ها معتقدند که تو کشور ما اگه تو بخش اقتصادی داریم ضربه می خوریم برمی گرده به اقتصاد اسلامی که جوابگوی نیاز امروز نیست! اما اتفاقا باید نگاهی به تاریخ دو دهه اخیر انداخت و دید آیا این اقتصاد اسلامی هست که نتیجه اش شده امروز ایران یا.....!

بعد از رحلت امام و سرکار اومدن دولت سازندگی، این افراد معتقد بودند که دیگه جنگ تموم شده و ما برای اینکه سریع زمینه پیشرفت کشور رو فراهم کنیم باید از الگوهای اقتصاد غربی استفاده کنیم تا به نتیجه مطلوب در حداقل زمان ممکن برسیم و الگو های اسلامی در زمان حاضر به کار نمیان!

در نتیجه ایدئولوژی لیبرالیسم وارد سیستم اقتصادی ما شد!

اما یه تعریف مختصر از لیبرالیسم:".لیبرالیسم بر پایه دو اصل بنیادین خود; یعنی خواست و گرایش نفس انسان و آزاد بودن آن ازهر گونه قید و بندی فعالیت های اقتصادی انسان را سامان بخشیده است پس انسان در زمینه تولید وخدمات و مصرف هر چه بخواهد می تواند انجام دهد و این تنها رقابت خود انسان هاست که برای آنها تنگنا ایجاد می کند که در نتیجه به بازار آزاد برپایه رقابت اقتصادی می رسیم و در این رقابت هرشخص که قدرت بیشتری داشته باشد پیروز وموفق خواهد بود و قدرت در اقتصاد سرمایه است در نتیجه نظام سرمایه داری کاپیتالیسم (Capitalism) طی قرون ۱۸، ۱۹ و ۲۰میلادی در دنیا شکل یافته است بنابراین ره آوردلیبرالیسم اقتصادی ، نظام سرمایه داری است"

در نتیجه این موضوع به میان اومد که برای پیشرفت باید سرمایه رو متمرکز کنیم رو یه افراد خاص و برای رسیدن به این هدف مقدس(پیشرفت)!!، ایرادی نداری که شکاف طبقاتی ایجاد شه!!، ایرادی نداره یه عده از مردم زیر دست و پا له شن!! چون برای رسیدن به اهداف بزرگ باید قربانی های بزرگی داد!!!!!! 

این در نتیجه تفکرات عزیزانی!! هست که اعتقاد دارند باید دین رو از سیاست جداش کرد و این طور شد که بانکداری اسلامی ایجاد شد!! مردم به شدت مصرف گرا شدن، مردم منفعت طلب شدن چون تو زندگی لیبرالیسمی اخلاق معنا نداره ، هرچی منفعته اون درسته حتی اگه میلیون ها آدم از بین برن، از دل همین تفکرات ماکیاولیسم بیرون میاد که اعتقاد داره تو دنیای امروز اخلاق سیاسی، اخلاق اجتماعی و اخلاق سیاسی موضوعاتی هستن که باید بذاری دم کوزه و .....!!!!

حالا واقعا میشه با اقتصاد لیبرالیسمی که آرمان آقایون بود ، حکومت داری اسلامی کرد؟؟؟؟!!!!!

  • ۹۳/۰۳/۲۵
  • مهدیه ...

لیبرالیسم

نظرات  (۲)

  • آرین نرم افزار
  • تگارش سوم نرم افزار کد ساز بلاگ منتشر شد

    با استفاده از این نرم افزار میتوانید بدون نیاز به برنامه نویسی کد های لینک و تصویر و ... دلخواه خود و همچین ابزار های بسیار زیبایی را به قالب خود بیافزایید

    دانلود این نرم افزار رایگان در آرین نرم افزار - دانلود
  • سامره فصیحی مقدم
  • سلام مهدیه جان
    بنظرم خیلی خوب می شد اگر از کتاب اقتصاد شهید بهشتی (از اینترنت هم قابل دانلود هست) یا کتاب «اقتصادنا» نوشته محمدباقر صدر هم مطالبی برای درک بهتر نقدتون به اقتصاد لیبرالی می نوشتید. اینطوری حداقل متنتون نسبت به سایر نوشته های مشابه هم نوآوری و راهکار داشت و هم مطالب جدیدی بیان می کردید که شاید بسیار از منتقدان نه به اونها پرداخته اند و نه اطلاعی در آن مورد دارند. متاسفانه «نکن ها» در جامعه ما بیشتر از «بکن ها» مطرح میشه، یعنی همه می گن اقتصاد لیبرالی نه! اما نمیگن چرا باید اقتصاد اسلامی بکار گرفته بشه؟ و چه مزیتهایی داره. خیلی خوب میشه راجع به این موضوع تحقیق کنید و بنویسید. البته صرفاً یک پیشنهاد هست.
    قلمتان همیشه رقصان باشد ان شالله
    یاحق
    پاسخ:
    سلام خانم فصیحی
    ممنون از پیشنهادتون ، چشم
    اما مطلب من در جواب یکی از دوستان که تو خصوصی مطلبی گذاشته بودن ، بود ....

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">