دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

مشخصات بلاگ
دشمن شناسی

حیلت رها کن عاشقا دیوانه شو دیوانه شو
و اندر دل آتش در آ پروانه شو پروانه شو

هم خویش را بیگانه کن هم خانه را ویرانه کن
و آنگه بیا با عاشقان هم خانه شو هم خانه شو

باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی
گر سوی مستان می روی مستانه شو مستانه شو

چون جان تو شد در هوا ز افسانه شیرین ما
فانی شو و چون عاشقان افسانه شو افسانه شو

پیر جماران .. متفکر عصر حاضر ...

پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۵۰ ب.ظ

به یاد پیر جماران از متفکرین عصر حاضر:

نکاتی چند پیرامون اعتراض امام به تصویب قانون کاپیتولاسیون از صحیفه ایشان:

 

اعلام خطر!

آقا، من اعلام خطر می‏کنم! ای ارتش ایران، من اعلام خطر می‏کنم! ای سیاسیون ایران، من اعلام خطر می‏کنم! ای بازرگانان ایران، من اعلام خطر می‏کنم! ای علمای ایران، ای مراجع اسلام، من اعلام خطر می‏کنم! ای فضلا، ای طلاب، ای مراجع، ای آقایان، ای نجف، ای قم، ای مشهد، ای تهران، ای شیراز، من اعلام خطر می‏کنم!
خطردار است. معلوم می‏شود زیر پرده ‏ها چیزهایی است و ما نمی‏دانیم. در مجلس گفتند نگذارید پرده ‏ها بالا برود! معلوم می‏شود برای ما خوابها دیده ‏اند! از این بدتر چه خواهند کرد؟ نمی‏دانم، از اسارت بدتر چه؟ از ذلت بدتر چه؟ چه می‏خواهند با ما بکنند؟ چه خیالی دارند اینها؟ این قرضۀ دلار چه به سر این ملت می‏آورد؟ این ملت فقیر[پس از]ده سال هشتصد میلیون تومان نفع پول به امریکا بدهد؟! در عین حال ما را بفروشید برای یک همچو کاری؟!

 

مملکت در اشغال امریکا

نظامی های امریکا و مستشارهای نظامی امریکایی به شما چه نفعی دارند؟ آقا! اگر این مملکت اشغال امریکاست، پس چرا اینقدر عربده می‏کشید؟! پس چرا اینقدر دم از «ترقی» می‏زنید؟! اگر این مستشارها نوکر شما هستند، پس چرا از اربابها بالاترشان می‏کنید؟! پس چرا از شاه بالاترشان می‏کنید؟! اگر نوکرند، مثل سایر نوکرها با آنها عمل کنید. اگر کارمند شما هستند، مثل سایر ملل که با کارمندانشان عمل می‏کنند، شما هم عمل کنید. اگر مملکت ما اشغال امریکایی است پس بگویید! پس ما را بردارید بریزید بیرون از این مملکت! چه می‏خواهند با ما بکنند؟ این دولت چه می‏گوید به ما؟ این مجلس چه کرد با ما؟ این مجلس غیر قانونی، این مجلس محرَّم این مجلسی که به فتوا و به حکم مراجع تقلید تحریم شده است، این مجلسی که یک وکیلش از ملت نیست، این مجلسی که ـ به ادعا ـ هی می‏گویند ما! ما! هی ما از «انقلاب سفید» آمدیم! آقا کو این «انقلاب سفید»؟! پدر مردم را درآوردند! آقا من مطلعم؛ خدا می‏داند که من رنج می‏برم؛ من مطلعم از این دهات؛ من مطلعم از این شهرستانهای دورافتاده؛ از این قم بدبخت[گریۀ حضار]. من مطلعم از گرسنگی خوردن مردم؛ از وضع زراعت مردم.

 

سکوت، گناهی کبیره

آقا فکری بکنید برای این مملکت؛ فکری بکنید برای این ملت. هی قرض روی
قرض بیاورید؟! هی نوکر بشوید! البته دلارْ نوکری هم هست! دلارها را شما می‏خواهید استفاده کنید، نوکریش را ما بکنیم! اگر ما زیر اتومبیل رفتیم، کسی حق ندارد به امریکایی‏ها بگوید بالای چشمت ابرو! لکن شماها استفاده‏ اش را بکنید؛ مطلب اینطور است. نباید گفت اینها را؟ آن آقایانی که می‏گویند که باید خفه شد، اینجا هم باید خفه شد؟ اینجا هم خفه بشویم؟ ما را بفروشند و خفه بشویم؟! قرآن ما را بفروشند و خفه بشویم؟ واللّه‏، گناهکار است کسی که داد نزند؛ واللّه‏، مرتکب کبیره است کسی که فریاد نکند[گریۀ شدید حضار].

تمام گرفتاری ما از امریکاست

آقا تمام گرفتاری ما از این امریکاست! تمام گرفتاری ما از این اسرائیل است! اسرائیل هم از امریکاست. این وکلا هم از امریکا هستند! این وزرا هم از امریکا هستند! همه تعیین آنهاست. اگر نیستند چرا نمی‏ ایستند در مقابلش داد بزنند؟

لزوم آگاهی مردم

من چه بگویم؟ اینقدر انباشته است مطالب، اینقدر مفاسد در این مملکت زیاد است
که من با این حالم، با این سینه‏ ام، با این وضعم، نمی‏توانم عرضی بکنم. نمی‏توانم مطالب را به آن مقداری که می‏دانم به عرض شما برسانم. لکن شما موظفید به رفقایتان بگویید. آقایان موظفند ملت را آگاه کنند؛ علما موظفند ملت را آگاه کنند. ملت موظف است که در این امر صدا دربیاورد. با آرامش[به]عرض برساند؛ به مجلس اعتراض کند؛ به دولت اعتراض کند که چرا یک همچو کاری کردید؟ چرا ما را فروختید؟ مگر ما بندۀ شما هستیم؟ شما که وکیل ما نیستید! وکیل هم بودید، اگر خیانت کردید به مملکت، خودبه ‏خود از وکالت بیرون می‏روید. این خیانت به مملکت است.

 

عزل وکلای مجلس

خدایا، اینها خیانت کردند به مملکت ما. خدایا، دولت به مملکت ما خیانت کرد؛ به اسلام خیانت کرد؛ به قرآن خیانت کرد. وکلای مجلسین خیانت کردند، آنهایی که موافقت کردند با این امر. وکلای مجلس سنا خیانت کردند. این پیرمردها؛ وکلای مجلس شورا، آنهایی که رأی دادند، خیانت کردند به این مملکت. اینها وکیل نیستند. دنیا بداند اینها وکیل ایران نیستند! اگر هم بودند من عزلشان کردم. از وکالت معزولند.

 

*****************************

 

  • ۹۵/۰۳/۱۳
  • مهدیه ...

آمریکا

نظرات  (۷)

  • دانشجوی کلاس اول دبستان
  • سلام

    امام خمینی همیشه دو گروهی را که به اسلام خیانت کردند همزمان مورد توجه قرار دادند
    1- شیطان بزرگ
    2- منافقین و مزدوران داخلی

    "باشد تا رستگار شویم"
    پاسخ:
    سلام بر شما ...
    بله کاملا درسته ...!
    چرچیل، دیپلمات انگلیسی هم به مستعمره بودن هندوستان اشاره میکنه و میگه :
    ما موفق شدیم با دو گروه این کشور رو به استعمار بکشونیم :
    اقلیت خائن و اکثریت جاهل ...!

    واقعا تا مملکتی خائن نداشته باشه ... استقلال خودش رو از دست نمیده ...!
  • رفاقت به سبک شهید
  • خیلی عالی بود مهدیه جان همیشه از پست های شما چیزهای خیلی زیادی یاد میگیرم اینطور سخنان ایشون رو کامل نخونده بودم یعنی پیگیری نکرده بودم متاسفانه
    پاسخ:
    سلام بر شما خواهر عزیز ...!
    ممنون از شما
    منم نخونده بودم ... تصمیم گرفتم کم کم صحیفه امام رو بخونم(مخصوصا اینکه توصیه رهبری تو سخنان دیروزشونم بود) ... همون طور که بسیاری از کتاب های استاد مطهری و دکتر شریعتی رو هم خوندم ...
    ان شاالله شما هم وقت کنین بخونین چون دید بسیار خوبی به شما میده ... مخصوصا بحث ولایت فقیه ...
    موفق باشین بانو ...
    اتفاقا امروز مصاحبه ایشان با فالاچی را می خواندم
    این مرد چقدر ناشناخته است
    چقدر عمیق


    عالی


    سربزنید
    پاسخ:
    بله ... برعکس بعضی ها که هیچ کتابی و یا نوشته ای از امام(یا متفکرین دیگه) را مطالعه نمی کنن بعد میگن شخص مقابل، چیزی بلد نیس ...
    آدمی ناراحت میشه ...
    سلام
    خداقوت

    رحمت الله علیه
    پاسخ:
    سلام بر شما دوست گرامی
    ممنون
    بله خدا رحمت کند ایشون رو
    بزرگترین ارمغان امام ،،علی رغم همه ی مشکلات اقتصادی و فرهنگی که داریم،ایستادن در مقابل ابرقدرتها بود.ممنون از پست خوبتون.
    پاسخ:
    "تقابل ایدئولوژیک" ... همه تقابلات دیگه در زیرمجموعه این عبارت تفسیر میشه ...
    در ظاهر فکر میکنن دنیا ، دنیای تقابل اقتصادی ، فرهنگی ، سیاست ، تحریم ، جنگ و ... هست ( که تا یه جایی درسته) ... اما در کل همه بر می گرده به تفکرات خطرناکشون ...
    اوهوم.ممنون
    سلام
    قبول باشه طاعات
    پاسخ:
    سلام
    ممنون همچنین بر شما دوست گرامی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">