دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

مشخصات بلاگ
دشمن شناسی

حیلت رها کن عاشقا دیوانه شو دیوانه شو
و اندر دل آتش در آ پروانه شو پروانه شو

هم خویش را بیگانه کن هم خانه را ویرانه کن
و آنگه بیا با عاشقان هم خانه شو هم خانه شو

باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی
گر سوی مستان می روی مستانه شو مستانه شو

چون جان تو شد در هوا ز افسانه شیرین ما
فانی شو و چون عاشقان افسانه شو افسانه شو

به یاد استاد طالب زاده...

دوشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۵۱ ق.ظ

 

از شنیدن فوت استاد نادر طالب زاده متاثر و متاسف شدم... 

در دهه نود مخاطب برنامه هاش مثل "راز و عصر" بودم و مستند هایی چون "ما آنجا بودیم" که درباره واقعه 11 سپتامبر آمریکا ساخته بود... 

در این سال های اخیر هم همایش بین‌المللی روشنگرانه "افق نو" سر و صدایی به پا کرده بود و دعوت از مهمانان خارجی خصوصا مامورین سابق سرویس های جاسوسی، حساسیت روی ایشون رو به شدت بالا برده بود... به طوری که در این اواخر سرویس ها، مدعوین رو تهدید و بازپرسی می کردن و اجازه سفر به ایران رو برای حضور در همایش نمی دادن...! 

از روشنگری ها و آثار ایشون در فضای مجازی خیلی گفته شده، منتها می خوام به یک بخش دیگری از کار و تاثیر ایشون بپردازم... 

یکی از فیلسوفان مشهور شرقی که با استاد طالب زاده روابط نزدیکی داشت و چند بار به ایران اومده و با اندیشمندان ایرانی هم نشست هایی داشته و در کنفرانس افق نو هم شرکت می کرد، پروفسور الکساندر دوگین روس هست که در دنیای سیاست به "مرد پشت پرده پوتین" معروفه...! 

استاد طالب زاده برای تبیین و تبلیغ مذهب تشیع، از دوگین دعوت به عمل آورد تا در معیت ایشون به پیاده روی اربعین برن (عکس بالا) و پس از تجربه پیاده روی دوگین اعتراف می کنه که:

"‌ پیاده روی اربعین شبیه به یک حادثه آخرالزمانی و مقدمه تحول جهانی است." 

این استراتژیست روسی به ادعای خودش در کتاب "بعد چهارم سیاست" ، روسیه امروز نه نگاه کمونیستی و فاشیستی سابق رو قبول داره و نه به لیبرال-دموکراسی غربی دلبسته است بلکه به دنبال دکترین جدیدی می گرده که هم  در برابر امپریالیسم غرب بایسته و هم روسیه جدید رو قدرتمند بسازه.... 

در همین راستا با ایران به دلیل تفکر شیعی و شعار نه شرقی، نه غربی (نه به کمونیسم و نه به لیبرالیسم ) هم سویی عجیبی پیدا کرده... چون دوگین اعتقاد داره که بین تفکر شیعی و مسیحیت ارتدوکس در باب ظهور منجی نقاط اشتراک زیادی هست...! 

با دکترین "اوراسیای نو" دوگین، پوتین برای ایران نقش کلیدی رو در کنار روسیه قائل هست و با ایران در برابر زورگویی های غرب ایستاده و صد البته هم به دنبال تامین منافع خودش هست اما می دونه با صحنه گردانی ایران در منطقه، به این شریک راهبردی برای ثبات و قدرت حاکمیتش نیاز داره...! 

​​​​​​

ارتباط همیشگی استاد با چنین اندیشمندانی که باعث شده گاها تحت تاثیر تشیع قرار بگیرند و به عنوان یک تفکر مستقل و موثر تحسینش کنند، از نکات مثبت کارنامه ایشون هست... 

ان شاءالله روحشون قرین رحمت الهی باشه... 

_________________________________________

چندی از کارشناسان و فعالان و مدعوین افق نو:

"مایکل اسپرینگمن" وکیل، نویسنده، کارشناس سیاسی، دیپلمات سابق، و کارمند سابق و افشاگر وزارت خارجه‌ی آمریکا 

"فیلیپ جیرالدی" عضو سابق سازمان جاسوسی آمریکا 

"کوین برت" نویسنده و کارشناس آمریکایی 

"سندر هیکس" فعال و محقق آمریکایی 

"کیلب ماپین" خبرنگار آمریکایی... پیشنهاد میدم مستند "رویای ایرانی" ماپین رو ببینید 

نظرات  (۳)

سلام

طوبی لهم و حسن مآب ....

وفقکم

پاسخ:
سلام... با تشکر... شما هم موفق و مؤید باشید... 
  • شاگرد بنّا
  • یادش زنده

    روحشان شاد و یادشان گرامی باد.

    پاسخ:
    بله... یادشون با ما هست... با تشکر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">