دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

مشخصات بلاگ
دشمن شناسی

حیلت رها کن عاشقا دیوانه شو دیوانه شو
و اندر دل آتش در آ پروانه شو پروانه شو

هم خویش را بیگانه کن هم خانه را ویرانه کن
و آنگه بیا با عاشقان هم خانه شو هم خانه شو

باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی
گر سوی مستان می روی مستانه شو مستانه شو

چون جان تو شد در هوا ز افسانه شیرین ما
فانی شو و چون عاشقان افسانه شو افسانه شو

نقدی بر برخی از اصولگرایان

پنجشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۵:۴۸ ب.ظ

 

 

امروز تو کلاس بینش مطهر، استاد از اصولگرایی و اصلاح طلبی بحث به میون آورد که من رو یاد یه  مطلبی انداخت که سال پیش خونده بودم .

"احمدی نژاد بدون روتوش " ، دست نوشته یه آدم منصفی و بی طرفی بود که در مورد دوران ریاست جمهوری این شخص مطالبی رو به زبون آورده بود که هم شامل مزایای این دولت و هم معایبش بود!

اما بحث من از اون جایی شروع میشه که وقتی این آدم سرکار اومد ، بعضی ها ادعای اینو داشتن که ما داد زدیم و این آدم رئیس جمهور شد!!! عجیب تر از همه این که احمدی نژاد گفته بود من عضو هیچ حزب و گروهی نیستم اما وقتی سر کار اومد همه این آدم رو چسبوندن به خودشون و گفتن اصول گراس !!

تا زمانی که این دولت خوب کار کرد به به داشت اما وقتی دو سال آخر کار این  آقا بود به دلایلی اه اه شد!!! 

(که بنده اعتقاد دارم این از حربه های دشمن با همکاری بعضی از عزیزان داخلی بود که این شرایط و بحران رو در کشور به وجود آوردن!!)

و جالب تر از همه اینکه یکی از نامزد های ریاست جمهوری(سال 92) ، حالا که همه ازاین دولت  بد میگفتن در کمال نا باوری گفت: "این آقا گفته بود که اهل هیچ حزبی نیست"!!!

 

این مرام یک اصول گرا نیست که حالا شرایط ، اونم به دلیل مسائل سیاسی عوض شده زیر پای این آدمو خالی کنه و بهش انگ حجتیه و فراماسونر بودن بزنه و بگه اهل جادو جنبل هس!!!

مگه همین آقایون ادعای این رو ندارن که ما ولایتمدار هستیم و حرف رهبرمون رو قبول داریم ، اگه این طوره و رهبر رو به عنوان خطکش و معیار و میزان قبولش دارن ، چرا وقتی رهبر به این آقایون گفت" در این مورد اهم و مهم کنید، اصل و فرع کنید ، به این موضوعات بی ارزش نپردازین و برسین به مملکت داریتون و فساد اقتصادی رو جمعش کنین" ، هیچ کدوم حرف رهبر رو گوش نکردن و به مسائلی پرداختن که دشمن شاد شدن ، دقیقا همون چیزی که فراماسونرها تو هرم قدرتشون یکی از بازی های سیاسی شون اینه که حزب سازی کنن یا حزبا رو بندازن به جون هم و بشینن کناری به ریش ملت بخندن و به منافع کثیفشون برسن!

 

چی شد همه اونهایی که ادعاشون میشد رئیس جههور این مملکت چرا حرف رهبر رو گوش نمیده !! در صورتی که خودشونم ازین قاعده مستثنی نبودن!!!!!!!

من به هیچ عنوان نمی خوام از این آدم دفاع کنم چون یقینا اشکالات و ایراداتی داشته ، معصوم که نبوده ، اما درد اینجاس که کسایی ادعای ولایتمداریشون میشه که هیچ  کدوم انصاف رو رعایت نکردن و اخلاق سیاسی نداشتن!!

این همه تفرقه رو آدم کجای دلش بذاره ، یاد حرف زیبای حضرت علی علیه السلام میفتم که میگه (به این مضمون) :"من بر شما بیم دارم ، زیرا دشمنان شما که بر باطل هستند نسبت به شما که بر حق هستید ، اتحاد بیشتری دارند"

من در مورد اصلاح طلب ها صحبتی ندارم چون پایه فکریشون لیبرالیسمه ! اون بحثش جداست

 

خدا تو قرآنش حرف جالبی میزنه و میگه هیچ قومی نیست که به بلا و فتنه دچارش نکنم ، چرا ما ازین مسائل درس نمی گیریم!

به نظر من بعضی ها که زیادی میرن تو جزئیات بعضی  مسائل و فلانی رو مقدس میدونن چون مثلا در روایات اومده که فلانی در آخرالزمان این شکلیه اما مطابقت میدن و درست در نمیاد ، این امتحان خدا برای اون دسته از بنده هاشه که ادعای ایمان دارن که ببینه متوجه میشن کی بر حق هست و چه کسی نیست و عقلشون رو به کار میبرن یا نه فقط نقلی کار میکنن و بعدشم خدا ، بداء رو صورت میده و این با پیش زمینه ای که داشتن جور در نمیاد!!!!!!!!!

ان شاالله که توی این اسامی و حزب ها، خودمون و اصولمون رو گم نکنیم و به قول رهبرمون اصولگرای اصلاح طلب باشیم!!

 

نوشته شده در پنجشنبه ساعت 6:18 ب.ظ

 

 

  • ۹۳/۰۲/۱۱
  • مهدیه ...

نظرات  (۹)

  • سامره فصیحی مقدم
  • سلام مهدیه عزیزم
    خوشحالم که وبتون رو فعال می بینم.
    شما رو جزو لینک دوستانم قرار دادم. اگر فرصت داشتید در مباحث وبلاگم مشارکت کنید تا مخاطبانم باهاتون آشنا بشن و به وبلاگتون بیایند. به ویژه در بحث ایران و آمریکا اگر نظری دارید، حتماً بیان بفرمایید.
    با آرزوی بهترینها برای شما...
    یاحق
  • سامره فصیحی مقدم
  • راستی فقط مواظب باش زیاد تند نری که فیلتر یا مثل شهید مطهری ره شهید نشی عزیزم :)
  • مهدیه سبحانی
  • سلام استاد
    ممنون از دیدارتون
    بله حتما سر میزنم
    میدونستم اینو میگین که تند نرم!!!!!!
    چه چیزی بهتر از این که آدم در راه حق شهید شه  البته اگه خدا بنده اش رو قابل بدونه

    چقد جالب یه فردیو خط کش کردینو باهاش عملکرد راست و چپیارو  دارین میسنجین  !!!

     چقد عملکرد این خط کشو با عملکرد و استراتژی 14 معصوم سنجیدین؟ این همه اطمینان به درستی تفکر این آقا از کجا اومده؟

    چرا این شخص  فکر میکنه که باید مثه امام  حسین  خنجر دشمنیو از رو ببنده در حالی که تفکرو استراتژی امامان  هادی به بعد  به ما و شرایط ما نزدیکتر بوده وهست..

    چرا انقد دیر به خاطر مبارکشون خطور کرده که باید   نرمش قهرمانانه  داشته باشیم؟؟؟

    اگه ایشون  واقعا  ولایت مدار هستن چرا واکنشی مناسب نسبت 

      به دزدان بیت المال از خودشون نشون  نمیدن و مثل حضرت  علی تو اینجور مسائل قاطعیت نشون نمیدن؟؟
     
    چرا همیشه باید مساله تحکیم وحدتو وجلوگیری از جنگ داخلی بهونه سکوت این آقا و آقایون بشه تا کی؟؟؟  

    و  البته خیلی سوالایه دیگه ...خوشحال میشم شماهایی که تو مباحث  سیاسی جلسه و منبری دارین جواب سوال  هایه  بنده رو  هم بدین

    با تشکر

    سربلندو موفق  باشین


    پاسخ:
    سلام فرشته جان

    اولا تو مطلبی که نوشتم بنده خودم نقد داشتم به رفتار اشتباه بعضی افراد به اصطلاح اصول گرا
    در ضمن من خودم تو متنم گفتم این آقایان که رهبرو به عنوان معیار قبول دارنن چرا حرفشو گوش نمیدن  ، البته نه اینکه من خودم قبول نداشته باشم

    بله بسیاری از حرفایی که میزنی درد منم هست ، البته نباید فراموش کنیم زمان حضرت علی علیه السلام بازم با اینکه حضرت اینقدر جامعه رو می پایید آدمایی بودن که.................

    در ضمن قبلا هم گفتم این نگاهی که داری فرشته جان یه طرفه اس
    یادته گفته بودم یه آقایی از همین دزدای بیت المال رو گرفته بودن و میخواستن اعدام کنن اما یه هجمه عظیمی در اونور آب به وجود اومد البته با همکاری اینور آب !!!!  که ای وای کجایین حقوق بشر تو این رعایت نمیشه دارن یه آدمه بیگناهو میکشن!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    و انقدر فشار افکار عمومی زیاد بود که حکم اعدامش به حبس ابد تبدیل شد!!!
    قبول داری که خیلی از مردم ما هم تحت تاثیر اونور هستن و هر چی میگن میپذیرن
    در ضمن ما واقعا قوه مجریه و قضاییمون ضعیف و دیر عمل میکنه اما رهبر هزاران بار گفت بپردازید به فساد اقتصادی
    اما چه نتیجه ای از توش در اومد
    هزار دفعه گفت کرسی آزاد اندیشی اما...................
    و اگه خیلی جاها اعمال زور میکرد همین خود من و شما اولین نفری بودیم که میگفتیم چقدر دیکتاتور مآبانه عمل میکنه  نه؟!!!!!

    درسته من خودمم  بعضی از مصلحت اندیشی ها منو نگران میکنه چون  میبینم دشمن داره سو استفاده میکنه و به ضرر خودمونه چون از توش تهمت بیرون میاد

    حالا من یه سوال دارم به نظرت میشه یه مملکت رو بدون رهبر یا رئیس جمهور گردوند؟
    اگه نه چرا؟
     
    به نظرت اگه آره چقدر احتیاجه؟

    یا به نظرت کی مناسب تر بود ؟
    یه سری نکته های دیگه هم میخوام اضافه کنم امیدوارم مورد استفاده باشه تا دفعه بعد که میخوام مطلب جدیدی در مورد ولایت فقیه و ولی فقیه بذارم



    طبق اصل 107 قانون اساسی ، خبرگان، مرجع تعیین کننده رهبر در نظام جمهوری اسلامی ایران شناخته شده است:«پس از مرجع عالیقدر و رهبر کبیر انقلاب جهانی اسلامی و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله العظمی امام خمینی ـ قدس سره الشریف ـ که از طرف اکثریت قاطع مردم به مرجعیت و رهبری شناخته و پذیرفته شدند، تعیین رهبر به عهده خبرگان منتخب مردم است.

     

     

    مجلس خبرگان رهبری مجلسی متشکل از فقیه‌های «واجد شرایط» است که بر اساس اصل ۱۰۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مسئولیت تعیین و نظارت بر ولی فقیه (رهبر جمهوری اسلامی) را دارد. مدت هر دورهٔ این مجلس که اعضای آن به وسیلهٔ انتخابات و توسط رأی مستقیم و مخفی مردم انتخاب می‌گردند، هشت سال می‌باشد.

     

    نتیجه اینکه رهبر با رای غیر مستقیم مردم انتخاب میشه پس همینجوری یکی از آسمون نیومده خودش رهبر شه که میگی چقدر راحت این آدمو خطکش قرار دادیم

    در مورد نرمش قهرمانانه هم به دلیل شرایط و جو حاکم بر جامعه که میگفتن رهبر داره همش خودش در مورد سیاست خارجه تصمیمی میگیره ، این قضیه رو کامل سپرد دست دولت و گفت ما پشت تیم اعزامی برای مذاکره می ایستیم
    اما از عواقب کار هم گفت که آمریکا دست بر دار نیست اگه یک قدم به عقب برداری آنها ده قدم میان جلو  
    حالا که نتیجه مذاکراتو دیدیم که تحریم ها برداشته شد و ما در صحنه جهانی اصلا هم مفتضح نشدیم!!!!!!!!!
    سلام در جواب فرشته جان باید بگم اگه اشتباه نکنم رهبر همه ی اختیارات امام معصوم رو نداره و در حال حاضر ایشون باید جامعه رو هدایت کنند تا به حدی برسه که تحویل امام زمان بدند و امام زمان نمی خواد آدم هایی رو که به اجبار به سمتش برند همونطور که خدا هم این رو نمی خواد که اگر این طور بود تو زمان  حکومت بعضی امام هامون با اون همه قاطعیت همه چی گل و بلبل میشد پس چه طور شد که باز تو هر دوره ای فتنه کردندو سر امام زمانشون رو به باد دادند که اگه خدا میخواست به فرموده خودش همه به اجبار هدایت  میشدند  پس باید فتنه ها ایجاد بشه و از دل این ها ، آدم ها غربال بشن و اون دونه درشت ها بمونه برای امام زمان که مطمئن باش اون زمان مصلحت اندیشی ها کنار میره و همونی میشه من و شما دنبالشیم فعلا خدا مدیریت رو داده دست بشر رهبر هم مثل یه پدر باید یاد بده و هدایت کنه اگه یه پدر بخواد خیلی خشک رفتار کنه هر چند که رفتارش به صلاح بچه هاش باشه باز هم چند نفر از این بچه ها که بصیر تشون کمه از اطراف پدر پراکنده میشن و بر ضد اون عمل میکنن .امیدوارم تونسته باشم منظورم رو بیان کنم.
    پاسخ:
    پاسخت خیلی خوب بود اما  باید این نکته رو اضافه کنم که با توجه به اونچه که امام خمینی ، شهید مطهری و امثلهم میگن اتفاقا در ولایت فقیه رهبر همه اختیاراتو داره اما عصمت نداره
    برای همینه که صحبت ولایت مطلقه پیش میاد که البته تفسیر و تعریف درستی ازش نمیشه و شبهه تو جامعه پیش اومده
    سلام کتایون جان امیدوارم حالت خوب باشه عزیزم  خوبه  با مطالعه صحبت میکنی و به استناد حرفایه سخنرانا نظر میدی ولی خیلی خوبتر بود اگه نظر و برداشت و دیدگاه خودتو  میگفتی ......من هم قبلا اعتفاد داشتم که دین وسیاست باید در کنار هم باشن اما حالا به این نتیجه رسیدم هرکسی این قابلیتو نداره که بتونه این دوتا رو کنارهم درست وبجا مدیریت کنه باید باید اون فرد از همه لحاظ کامل باشه وقتی کسایی بخودشون اجازه میدن با تفکر و علم محدود زمینیشو ن این دوتا رو مدیریت کنن نتیجه اش میشه همین معرفی نشدن درست دین بیزاریه جوونا از دیدن دست و پا گیر بودن دین ترویج فساد و بی عدالتی و سیاست نادرست و فقرو هزاران هزار بدبختیه دیگه ...میدونی چرا بزار یه مثال بزنم ...مملکت ما مثلا اسلامیه پس باید همه چیزش رو اصول باشه تا ابروش تو دنیا حفظ بشه و بهونه دست دشمنا نده رو همین حساب نباید زیاد از رانت خواری حرفی زده بشه نباید از شیوع ایدز زیاد حرفی زده بشه نباید از بی عدالتی حرفی زده بشه نباید حرفی از اینا زده بشه نباید واس کنترلشون فکری راه حلی داده بشه همین میشه که گند فساد   مملکتو بر میداره  .......حق داشتن میگفتن برایه پیشرفت این دوتا باید ازهم جداشه چون ماها نمیتونیم این دوتا رو کنار هم مدیریت کنیم  چون به هردوش ضربه وارد میشه ...به امید روزی که صاحب اصلیش مدیریتشو به دست بگیره
    پاسخ:
    سلام فرشته جون
    من منتظر بودم که نظری در مورد جوابای منم بدی که ندادی حتما در حدی نبوده که قانعت کنه!
    اما بازم نظرمو میگم خواستی بخون
    ببین توی ولایت فقیه همونطور که گفتم رهبر تمام اختیارات معصوم رو داره اما از همشون استفاده نمی کنه چون همین منو شما اولین نفری هستیم که مهر دیکتاتوری بهش می زنیم!!!
    در ضمن این مملکت قوه مجریه ، قضاییه و مقننه داره ، یک سری از وظایف توسط این ها باید انجام بشه وگرنه با نبودشون چه فرقی داره به  قول احمدی نژاد من وزیر فلان گذاشتم سر کار، که هی خودم سرکشی نکنم!!!
    بله باید نظارت داشته باشه اما قرار نیست کارای اون وزیرم ، رئیس جمهور انجام بده!!!
    اگه کاری رو بد انجام میدن ، اگه فساد اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی زیاده ! اگه دزدی زیاده و هزاران اما و اگر دیگه این ها همه به یه نفر برنمیگرده بلکه همه تو این اجتماع مسئولن و این مسئولیت ها به اونها سپرده شده!
    اگه رهبر بخواد تنهایی تصمیم بگیره هزار جور حرف در میاد اما مثالشم برات زدم در مورد مذاکرات هسته ای که در این مورد این قضیه رو به طور کامل محول کرد به دولت که به رهبر انتقاد داشتن که تک قطبی عمل میکنه و از سیاست و ... خبر نداره، بلد نیست!!!! اما اونا رو از عواقب کار هم مطلع کرد!
    پس اگه در این زمینه مشکلی پیش میاد از گردن این آدم ساقط نیست؟؟؟!!!!
    من با بدنه نظام مشکلی ندارم اما مثل خودت اولین منتقد تو این زمینه هستم!!!
    در ضمن یه موضوعی در مورد نرمش قهرمانانه نوشته بودی که چرا رهبر حالا به فکرش رسیده که اینحرفو بزنه اما جهت اطلاع باید بگم این موضوع مال امروز و دیروز نیست برمی گرده به سال 1375!!!!!!

    متن کاملشم برات میذارم خواستی بخون :

    موضع، باید موضع قوی و متعرّضانه‌ای باشد. در همه‌ی مسایلی که دنیا به شما تعرّضی می‌کند و تلنگری می‌زند، مشت بزنید. این طوری خواهد بود که می‌توانید پیش بروید. البته مشت بزنید. گاهی نامه‌هایی برای ارسال به این طرف و آن طرف می‌آورند و می‌خواهند که من نظر بدهم. من حرفهای تندش را خط می‌زنم. آقای دکتر ولایتی می‌دانند. بعضی از تعبیراتی که الان مسؤولان سرِ زبانشان است و در سخنرانیهای خود، این‌جا و آن‌جا می‌گویند، من نه در زمان ریاست جمهوری به زبان می‌آوردم و نه حالا به زبان می‌آورم. نمی‌خواهم بگویم تندیهای بی‌وجه بکنید و بگویید: فلانی می‌گوید فحش بدهید. نخیر، اشتباه نشود. در مسائل دیپلماسی و در سخنرانی، در این‌جا و آن جا، نه من خودم اهل فحش دادن هستم و نه این را به دیگران توصیه می‌کنم. من می‌گویم: شما تیزتر از شمشیر و نرمتر از حریر و سخت‌تر از سنگ و پولاد باشید. واقعاً دیپلماسی، دیپلماسیِ میدان نرمشهای قهرمانانه است. نرم باشید؛ منتها نرمشی که تیز است. نمی‌گویم بروید بایستید بگویید مثلاً امریکای جنایتکار. غالباً وقتی تعبیرهای اینطوری در نامه می‌آید، من خط می‌زنم. نه نامه‌هایی که خودم می‌خواهم بفرستم - آن را که خودم می‌نویسم - بعضی از نامه‌هایی که بناست فرستاده شود و من باید رویشان اعلام موافقتی بکنم، وقتی پیش من می‌آید، این طور چیزها را من معمولاً حذف می‌کنم؛ چون دوست ندارم. این روش را توصیه نمی‌کنم؛ اما باید قرص بایستید و محکم باشید.۱۳۷۵/۰۵/۱۷

     


    سلام فرشته عزیز، ممنون انشاله که حالت خوب باشه عیدت مبارک،،من با جدایی دین از سیاست مخالفم و به نظرم هر جا به مشکلی برخوردیم واسه این بوده که صرفا سیاسی عمل کردیم و به ظاهر اسم دین روش گذاشتیم و این بد عمل کردن باعث نمیشه که صورت مساله رو پاک کنیم و دین از سیاست جدا بشه، من با جا زدن تو هر قضیه ای که با عقل و آگاهی شروع بشه مخالفم چه برسه به موضوع مهمی مثل جمهوری اسلامی،باید ایرادامون رو رفع کنیم و انقلاب فرهنگی به وجود  بیاریم مثل انقلاب اولمون که از مردم شروع شد و به حکومت رسید هر کس باید رو خودش کار کنه و ادمای اطرافش، در ضمن راجع به مشکلاتی  مثل ایدز واعتیاد و فساد اقتصادی هم هم اطلاع رسانی میشه هم آمار میدن ما که دیدیم ،اگه هم مساله پیشرفت با برداشتن تحریم باشه که ما باید دین رو از سیاست جدا کنیم و اسرائیل رو به رسمیت بشناسیم و توی کثافت کاری های آمریکا شریک باشیم از طرفی تو خود آمریکا هم که مثلا اصلا با دین کاری نداره ولی هر جا به نفعش باشه پای کلیسا و پاپ رو میاره وسط،مگه جنبش وال استریت به خاطر فساد اقتصادی راه نیفتاد ؟و آخر اینکه ما الان تو مملکت دین داریم که میتونیم به مسئولامون ایراد رفتار اسلامی نداشتن بگیریم وبراش دنبال چاره باشیم واگه دین از سیاست جدا شدو اوضاع باز بر وفق مراد نشد می خوایم بر چه اساسی ایراد بگیریم؟
    Fitness and exercise are an important part of leading a healthy life. People who exercise regularly have healthier hearts, and are less prone to problems related to obesity as well as depression and other mental illnesses. Read on to find out how you can set up your own fitness program and start to feel great!

    One way you can keep your fitness level up while on the go is to work your stomach out while driving. Simply tensing your stomach muscles for five count then relaxing, multiple times over the course of your commute will not only make the time pass quicker, but will help to tone that stomach in otherwise wasted time.

    Increase the effectiveness of your walking workout. Bend your elbows at a 90 degree angle and pump your arms with every step you take. This encourages you to walk faster, increases your heart rate, and can burn 15% more calories than if you keep your arms by your side. Try to walk for at least 30 minutes a day, and you will see the results in no time.

    To get the most out of your cardio workout, try interval training. Go as fast as you can for two minutes, and then rest for a minute. By moving your heart rate up and down like this, your workout is maximized, which means those calories are getting burned quicker than ever.

    There is no need to fear. Also try biking for a fitness alternative. Biking is a fun, inexpensive alternative for your daily commute that still focuses on fitness. Biking to work is a great form of exercise since you will be getting exercise in the morning and evening on your way to and from work.

    As you can see, staying fit isn't as intimidating as it seems. Fitness is very important, and now you can join the millions of people who exercise and reap the health and mental benefits. Follow these simple fitness tips and you'll be well on your way to looking, feeling, and being great!

    https://www.acheterviagrafr24.com/
    پاسخ:
    thanks for your useful recommendations ...!  I

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">