دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

مشخصات بلاگ
دشمن شناسی

حیلت رها کن عاشقا دیوانه شو دیوانه شو
و اندر دل آتش در آ پروانه شو پروانه شو

هم خویش را بیگانه کن هم خانه را ویرانه کن
و آنگه بیا با عاشقان هم خانه شو هم خانه شو

باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی
گر سوی مستان می روی مستانه شو مستانه شو

چون جان تو شد در هوا ز افسانه شیرین ما
فانی شو و چون عاشقان افسانه شو افسانه شو

خانم ، ببخشید صداش اذیتتون کرد!!!!!!

شنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۴، ۰۴:۱۷ ب.ظ

قبل عید ، برای انجام کاری رفته بودم رشت

موقع برگشت سوار ماشین شخصی شده بودم تا زودتر برسم خونه داشت دیر میشد!!!

اما طبق معمول همیشه، انگار نه انگار که ماشین موقع مسافرکشی دیگه شخصی نیس، عمومیه!!!!

راننده آهنگ خز عروسی گذاشته بود با صدای بلند !!! طوری که مجبور شدم برای جواب دادن موبایلم با حالت نیمه فریاد به راننده حالی کنم که میخوام صحبت کنم آهنگو کمش کنه!!!

تمام اون یک ساعت مجبور شدم این آهنگای مزخرفو تحمل کنم ، سردرد شدیدی گرفته بودم!!

نمیدونم چرا مردم ما انصاف ندارن !!!

بابا شاید یکی سلیقه تو نپسنده ، متاسفانه در ایامی مثل سیزده بدر هم کم نیستن کسایی که  میان تو طبیعت و در ماشینو باز میکنن و صدای باندم تا آخر زیاد که مثلا.......

شما به این آدما چی میگین:

تازه به دوران رسیده ؟

با کلاس؟

مردم آزار؟

اتفاقا این کارا رو کسایی میکنن که ادعاشون میشه از همه روشنفکرتر و با فرهنگ تر هستن!!!!

میگن حق گرفتنیه اما مردم ما باید یاد بگیرن که حق دادنیه!!

 

آزادی حقوق ، محدود به آزادی دیگران اما کیه که بخواد انجام بده !!!

مردم همیشه خودشونو طلبکار میدونن و حق هم همیشه با اوناس ، اونوقت کی بدهکاره ، کی حق بقیه رو ضایع میکنه من نمیدونم...............!!!!!!!!!!!!!!!!

داشتم از موسیقی خز راننده صحبت میکردم !!

یه مادر و دختری هم پیش من نشسته بودن که با توجه به سر و وضعشون بعید میدونم مشکلی با این قضیه داشتن!!

وقتی به آخر خط رسیدیم موقع پیاده شدن راننده از تو آینه نگاهی به ما انداخت و گفت:

خانوما ببخشید اگه صدای آهنگ زیاد بود!!!

من مونده بودم چی بگم ،  هیچی نگفتمو با اخم پیاده شدم

تو دلم : آخه مردک نا حسابی ، تو که میدونی صدای این آهنگای بیخود، رو روان مردمه برای چی میذاری !!!

البته این نمونه یک شهروند محترم بود که حداقلش میدونست کارش درست نیس اما چون دلش خواست  به مقدار متنابهی رو اعصاب ما رفت!!

حالا من موندم مردم عزیز ما تا کی میخوان این رویه رو داشته باشن؟؟ اینکه ماشین و یا طبیعت اتاق شخصی نیس که هر کاری دوس داشته باشم انجام بدم

چرا هیچ کی از خودش شروع نمیکنه همه منتظر معجزه هستن و اونم هیچ وقت اتفاق نمیفته !!!

انقدر حرف تو حرف شد که سال جدیدو تبریک نگفتم شرمنده

سال نوتون مبارک با آرزوی رستاخیز انسان در این عصر آهن و تباهی!!!!

  • ۹۴/۰۱/۱۵
  • مهدیه ...

آزادی

نظرات  (۶)

من نمیدونم این راننده ها و آدما از جون این آهنگ ها چی میخوان.
باور کنین بعضی وقتا گوش دادن به رادیو یا گوش دادن سخنرانی تو ماشین هم مفید تره هم آرامش میاره.
تجربشو داشتم که بعد پیاده شدن از همچین ماشین هایی فقط سردرد مونده واسم...
پاسخ:
سخنرانی روخوب اومدین
حداقل ادم 4 تا چیز یاد میگیره اطلاعاتش میره بالا!!
خیلی وقتا آرامش و سکوت به آدم انرژی میده نه آهنگای مزخرف
پاسخ:
دقیقا!!
سلام
راستش من این موذی هارا ازجنس دیگر می بینم تا جنس بشر!!

پاسخ:
سلام
بله این هم نظریست!!!!
جالب بود!!!
این آدما شاید دوست دارن نظراتشون رو به بقیه تحمیل کنن از همین دستن راننده تاکسی هایی که راجع به همه چی نظر میدن از سیاست گرفته تا اقتصاد و حتی ادمای کنار خیابون و مسافرایی که از تاکسی پیاده میشن و دوست دارن آدم نظراتشونو تایید کنه!!
پاسخ:
خخخخخخ   آره واقعا گل گفتی    !!!!
سلام
کلک وادارمون کردی به وبلاگتم سربزنیم.مطالب جالب ومفیدی دارید.
برا اینجور آدما بهترین جواب سکوت است.
پاسخ:

اتفاقا اعتقاد دارم که بایستی اعتراض کنیم!!
چون اینجوری همیشه حق رو به خودشون میدن !!
منم بایستی برخورد میکردم!!

سلااااممم...موااافقم..من خیلی اهنگ گوش میدادم البته شاد شادم نبودنااا ولی بالاخره خیلی سراغ اهنگ گوش دادن میرفتم..الان تغریبا چند ماهه ب جا اهنگ گوش دادن سخرانی یا کلیپ اساتید برجسته کشور رو گوش میدم,حداقلش اینه چهارتا چیز عایدم میشه.....ب نظرم بر میگرده ب فرهنگ سازی....
پاسخ:
سلام
خب البته این خیلی خویه که وقتتون رو صرفا برای آهنگ گوش دادن نمیذارین...چه اینکه خود موسیقی گوش دادن و چه نوع گوش دادن از منظر علمی و روانشناسی مباحث پیچیده ای داره

 البته من تو این پست قصدم این نبود که افراد آهنگ گوش ندن ... بلکه منظورم به پایمال شدن حقوق شهروندی بود ... که البته میشه به موضوعات دیگه هم تعمیمش داد!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">