دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

مشخصات بلاگ
دشمن شناسی

حیلت رها کن عاشقا دیوانه شو دیوانه شو
و اندر دل آتش در آ پروانه شو پروانه شو

هم خویش را بیگانه کن هم خانه را ویرانه کن
و آنگه بیا با عاشقان هم خانه شو هم خانه شو

باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی
گر سوی مستان می روی مستانه شو مستانه شو

چون جان تو شد در هوا ز افسانه شیرین ما
فانی شو و چون عاشقان افسانه شو افسانه شو

یادش بخیر !!!

چهارشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۵ ب.ظ

 

بازآمدم چون عید نو تا قفل زندان بشکنم

                                 

باز آمدم چون عید نو تا قفل زندان بشکنم

                                   وین چرخ مردم خوار را چنگال و دندان بشکنم

ز آغاز عهدی کرده‌ام کاین جان فدای شه کنم

                                   بشکسته بادا پشت جان گر عهد و پیمان بشکنم

گشتم مقیم بزم او چون لطف دیدم عزم او

                                   گشتم حقیر راه او تا ساق شیطان بشکنم

چرخ ار نگردد گرد دل از بیخ و اصلش برکنم

                                   گردون اگر دونی کند گردون گردان بشکنم

خوان کرم گسترده‌ای مهمان خویشم برده‌ای

                                   گوشم چرا مالی اگر من گوشهٔ نان بشکنم

                                     

                                         شمس تبریزی

 

یادش بخیر !!

زمان جنگ و تحریم ... که وضع اقتصادی هم اصلا خوب نبود ... حتی چوب کبریت هم به ما نمیدادن!! ... اما مردم صفای دلشون بیشتر بود ، هوای همو بیشتر داشتن ... تو خونه های چند اتاقه با هم زندگی می کردن و از مشکلات هم خبر داشتن ... واسه هم کلاس داشته هاشونو نمیذاشتن ... مرام و معرفت و جوونمردی و ناموس پرستی بود ... اگه کسی کار بدی میکرد نصیحتش میکردن و واسه مردم جای تعجب و بسیار قبیح بود که فلانی کار بد کرده ... الان مردم تعجب میکنن از اینکه یکی کار خیر و خوب میکنه!!! ... مردم با کمش هم می ساختن و دلشون به همدیگه خوش بود ... بیشتر به هم احترام میذاشتن ... حقوق همدیگه رو بیشتر رعایت میکردن ... این همه دروغ و تزویر و ریا نبود !! ...

حالا چرا اینجوری شده و حرف حق تو گوش ما نمیره ؟!

امام حسین  علیه السلام یه حرف خوشگل میزنه :

"شکم هاتون از مال حرام پر شده ، حرف حق رو نمی شنوید!!!"

میدونین دشمن چه جوری دوران طلایی اسلام رو از بین برد و شمشیر رو از دست مسلمونا گرفت ؟؟!!

با شراب و زن های بدکاره !!

حالا میخوام همینو به دنیای فاجعه بار امروز تطبیق بدین ! راحت میشه تحلیلش کرد !!

چرا نباید چیزی رو که دشمن قبلا ازش نتیجه 100% گرفته، دوباره رو ما پیاده نکنه!!

یعنی واقعا فهمیدن بعضی چیزا اینقدر سخته ؟!!

...

...

...

 

ضیافت اندیشه در ماه رمضان ....

چه کار خوبی ! باید چگونه اندیشیدن رو به مردم یاد داد!! 

  • ۹۴/۰۳/۲۷
  • مهدیه ...

نظرات  (۶)

 سلامی دوباره وب خیلی خوبی دارین
پاسخ:
سلام بانو
ممنون!
سلام مهدیه خانوم. طاعات قبول 

پیامبر (ص) فرمودند " هر امتی فتنه و امتحانی دارد و فتنه امت من مال و ثروت است"

 مهم ترین عامل فساد مسلمان ها طلب مال دنیاس. نه شراب و زن های بدکاره!!!

پاسخ:
سلام
ممنون
همچنین با بهترین آرزوها برای شما و همه بشریت !! (به جز بدهاش!!!)

بهتون پیشنهاد میدن اطلاعات تاریخیتون رو ببرین بالا!!!!!

تاریخ اسلام رو بخونین در زمان جنگ های صلیبی و بعدش !!
وقتی نتونستن علیه مسلمونا به نتیجه ای برسن و سمت شرق اروپا و اسپانیا و اندلس افتاد دست مسلمونا ، و اینکه مسلمونا یه الله اکبر میگفتن و میرفتن تو میدان جنگ و کسی یارای برابری با اونا رو نداشت ....
تصمیم بر این شد که کم کم حاکمان و مردم مسلمان رو با آوردن مشروب سر سفره ها و استفاده از زن های زیبای اروپایی ، سست و فکر جهاد رو از سرشون بیرون کنن !!
و بعد به راحتی تمامی شهرا رو پس گرفتن و در نهایت امپراطوری بزرگ عثمانی تجزیه شد !!
در ضمن گفته پیامبر هم درست هس بله قبول دارم اما فقط به یه حدیث از پیامبر رجوع نکنین در مورد فتنه امّتش!!
چون در جای دیگه پیامبر میگه :
من بر امتم از فقر اقتصادی بیم ندارم ، ولی از چیز دیگری بر امت خودم بیمناکم و آن کج فهمی و ، بد اندیشگی و جهالت و نادانی است (که موجب فتنه است!)
در جای دیگه در مورد همین موضوع ، ترس ایشان از گروه منافقین هست که امتش رو اغفال میکنن!!

در ضمن خودم به مال دنیا تو صحبت های امام حسین اشاره کردم! که عامل فتنه است !
بعد هم اینکه عاملی که من معرفی کردم مال یه دوره ای خاص بوده که البته الانم روند رو به رشدی رو در کشورهای اسلامی داره من جمله ایران (البته این دفعه زرنگی بیشتری به خرج دادن و از خانم های خودمون واسه این فتنه استفاده کردن!)
فتنه اقتصادی برای تمامی زمان ها بوده و هست ! همین طوری که الان داریم باهاش امتحان میشیم!

در ضمن فکر نکنین که نمیدونم دارین منو تخلیه اطلاعاتی میکنین !!!!!
شوخی کردم!
ممنون از توضیحاتت. 

از اطلاعاتت استفاده میکنم و حظ وافی و کافی میبرم :)

قطعا امت اسلامی دچار فتنه های بسیاری بوده، شده و خواهد شد و این باعث بروز فساد در یک جامعه اسلامی میشه. حتما شما که تاریخ اسلام رو بهتر از من میدونید، اطلاع دارید که عمده فتنه هایی که باعث انحطاط یک حکومت اسلامی شده، ریشه در حکام اون حکومت داشته. یعنی جاییکه مرکز قدرت و ثروت هست. اساسا ماله دنیا قدرت میاره. بنابراین میشه همشو  توی ماله دنیا خلاصه کرد. یعنی دقیقا حدیث پیامبر (ص)

با یک نگاهه اجمالی به وضعیت کنونی حاکمیت توی ایران اسلامی هم میشه این موضوع رو براحتی درک کرد. بطوریکه در حال حاضر فساد سیستماتیک (بگفته خود مسئولین نظام) بشدت در حاکمیت رسوخ و رسوب پیدا کرده .

حالا در این شرایط، با توجه به عدم توانایی حاکمیت در مهار این فساد، بجهت انحراف افکار عمومی جامعه از وجود این فساداقتصادی گسترده، سعی در بزرگ کردن مسائل دیگه ای در بین مردم میکنن.

به هر روی بنظر من فساداقتصادی، بسیار بسیار از مواردی که در حال حاظر جزو معظلات کشور بشمار میاد ، مهمتره و عامل انحطاط یک جامعه اسلامی میشه.

امام صادق (ع) از پیامبر (ص) حدیثی بسیار مهم نقل میکنن "کاد الفقر یکو کفرا"



پاسخ:
ببینید ، من نمی دونم چرا فکر می کنین من یه طرفه قضاوت میکنم!
و فقط نگاه دشمن شناسانه دارم و اصلا از داخل حاکمیت ما هیچ مشکلی رو نمی بینم !!!!!!!
بازم برداشتتون از حرفای من یه جور دیگه است !!!
مگه من منکر چیزی که اشاره کردین هستم ؟؟؟!!!
100% تا مملکتی یه عده خائن و جاهل نداشته باشه اینجور دچار فتنه نمیشه!!!!
به قول استاد مطهری که میگه هر دفعه اسلام ضربه شدیدی خورده از ناحیه داخل بوده ! دشمن به تنهایی انقدر نمیتونه فتنه به پا کنه وقتی داخل یک حاکمیتی مردم با هم متحد باشن ، بصیرت داشته باشن و خائنی وجود نداشته باشه!!
امام خمینی هم اشاره به روحانیت منحرف شده داره و اون رو بدترین چیز برای جامعه اسلامی میدونه!!
حضرت علی عیه السلام هم در جایی میگه: پشت مرا دو مرد شکستند 1) مرد عالم زبان باز
2) مرد جاهلی که میخواهد زاهد باشد.
اولی با زبانش فسقش را می پوشاند و دومی با زهد خود نادانی اش را .
چرچیل دیپلمات انگلیسی که بارها بهش اشاره کردم وقتی ازش پرسیده شد که چرا ایرلند(که بغل دستتونه) رو سالهاست نتونستین ضمیمه بریتانیای کبیر کنین اما هند در اون سر دنیا رو مستعمره خودتون کردین ، جواب پر مغزی میده : اقلیت خائن و اکثریت جاهل!!
اما یادتون باشه همین استعمار پیر(انگلیس) شعارش اینه : تفرقه بنداز و حکومت کن!
این دو تا در کنار هم (دشمن خارجی و داخلی) ، باعث فتنه هس!!
اما
..
..
..
باید حق و باطل رو درست تببین کرد
باید دشمن و دوست ، دروغگو راستگو رو درست تشخیص داد (منظورم تو حاکمیت خودمونه)

این فساد سیستماتیک که میگین همون اقتصاد لیبرالیستی هس که دولت سازندگی وارد سیستم اقتصادی کرد و کشور مسموم شد و من بار ها بهش اشاره کردم !!!

در مورد این جملتون هم بعدا توضیحاتی رو میدم باید برم جایی:
 
به هر روی بنظر من فساداقتصادی، بسیار بسیار از مواردی که در حال حاظر جزو معظلات کشور بشمار میاد ، مهمتره و عامل انحطاط یک جامعه اسلامی میشه.


یه پست مفصل در آینده قراره در مورد حضرت علی و حکومتش بذارم
تو اونجا به خیلی چیزا اشاره میکنم که شاید اینجا نگفتم و تکراری میشه.
یا علی
ان شااله. منتظر میمونم :)

ممنون

با سلام

نظرم به مهدی جان نزدیکتر است .

مثالیست که میگن : روزگاری که وطن دست کفن دزدان است , عجبی نیست که این مرده ما بی کفن است .

همه چیز از سوء مدیریت و مدیریتهای نالایق سبب شده و اگر در صدد اصلاح بر نیایند , فراموشی اسلام و نابودی کشور را بهمراه خواهد داشت.

ضمنآ , بحث شراب و زن بدکاره را بهانه توجیهاتتون قرار ندید چون مختص جامعه اسلامی و غیر اسلامی نمیشه

پاسخ:
سلام
اولا اگه مطالب بنده و نظراتی که برای آقا مهدی گذاشتم ، رو خوب بخونید جواب حرفاتونو میگیرین !!

در مورد خیانت ، جهالت ، لیبرالیسم ، شهوت قدرت و ثروت و .... 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">