دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

مشخصات بلاگ
دشمن شناسی

حیلت رها کن عاشقا دیوانه شو دیوانه شو
و اندر دل آتش در آ پروانه شو پروانه شو

هم خویش را بیگانه کن هم خانه را ویرانه کن
و آنگه بیا با عاشقان هم خانه شو هم خانه شو

باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی
گر سوی مستان می روی مستانه شو مستانه شو

چون جان تو شد در هوا ز افسانه شیرین ما
فانی شو و چون عاشقان افسانه شو افسانه شو

فهم درست ...

پنجشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵ ب.ظ

اولین بار که این متنو خوندم کلی بهش خندیدم ... واقعا جالب توجه بود اما به دلیل نکته بسیار قابل تاملی که توش داره ... به راحتی نمیشه ازش گذشت ... متاسفانه این وضعیت هر روز ما آدمهاست ...
به نظر شما چرا خطرناک به نظر میرسه؟!!

 

درک سازمان از خواسته مدیر

رییس یک کارخانه بزرگ، معاون خود را احضار کرده، به او می گوید: روز دوشنبه، حدود ساعت هفت عصر، ستاره دنباله دار هالی دیده خواهد شد. نظر به این که چنین پدیده ای هر هفتاد و هشت سال یک بار تکرار می شود، به همه کارگران ابلاغ کنید که قبل از ساعت هفت، با به سر داشتن کلاه ایمنی، در حیاط کارخانه حضور یابند تا توضیحات لازم داده شود. در صورت بارندگی، مشاهده هالی با چشم عریان (غیر مسلح) ممکن نیست و به همین خاطر کارگران را به سالن نهارخوری هدایت کنید تا از طریق نمایش فیلم با این پدیده شگفت آشنا شوند.

معاون خطاب به مدیر تولید: پیرو دستور جناب آقای رییس، ستاره دنباله دار هالو روز دوشنبه بالای کارخانه طلوع خواهد کرد. در صورت ریزش باران، کلیه کارگران را در ساعت هفت با کلاه ایمنی به سالن نهارخوری ببرید تا فیلم مستندی را درباره این نمایش عجیب که هر هفتاد و هشت سال یک بار در برابر چشمان عریان اتفاق می افتد، تماشا کنند!

مدیر تولید خطاب به ناظر: بنا بر درخواست آقای معاون، قرار است یک آدم هفتاد و هشت ساله هالو با کلاه ایمنی و بدن عریان ساعت هفت در نهارخوری کارخانه فیلم مستندی درباره امنیت در روزهای بارانی نمایش دهد!

ناظر خطاب به سرکارگر: همه کارگران بایستی روز دوشنبه ساعت هفت لخت و عریان در حیاط کارخانه جمع شوند و به آهنگ "بارون بارونه که برای رئیس هر هفتاد و هشت سال یک بار ستاره هلو می شود، هی" گوش کنن!

سرکارگر خطاب به کارگران: آقای رییس، روز دوشنبه هفتاد و هشت سالش می شود و قرار است ساعت هفت در حیاط کارخانه و سالن نهار خوری بزن و بکوب راه بیافته و گروه هالو پشمالو برنامه اجرا کنه. هر کس مایل بود می تونه برهنه بیاد ولی کلاه ایمنی لازمه!

  • ۹۶/۰۲/۱۴
  • مهدیه ...

فهم

نظرات  (۵)

  • صحبتِ جانانه
  • عجب حکایتی
    پاسخ:
    ...!
  • رفاقت به سبک شهید
  • خنده دار ولی خوب تلخ و پر از واقعیت
    پاسخ:
    دقیقا بانو
    سلام 

    هرکسی از ظن خود شد یار من...

    یه نمونه بارزش سیاست کشور خودمون در نظرم اومد...
    رهبر به صحبتی میکنن بعد مسئولین کشور یه چیز دیگه فهم میکنن بعد مدیران...
    بعد این وسط یه عده از آب گل آلود ماهی می گیرن...
    و در آخر مردم ساده دل میگن پس این رهبر داره تو این مملکت چیکار میکنه!!
    غافل از اینکه هرکسی حرف رو به نفع خودش تعبیر میکنه ...

    پاسخ:
    آره خب ... اینم یه نمونه بارزشه که باید از این نوع کج فهمی ترسید ...!!!
    واقعا کلاه ایمنی لازمه:)
    پاسخ:
    واقعا ... اونم تو ریزش فتنه های امروز
    خوب اگه همون اول بجای عریان مثل آدم می‌گفت چشم غیرمسلح این مشکلات پیش نمیومد. متاسفانه بنی‌آدم به بعضی کلمات حساسند!
    پاسخ:
    موضوع صرفا لغتش نیست ... برداشت اشتباه و متفاوت از جمله بود ... البته موضوعی که اشاره کردین در بعضی موارد صدق میکنه...!!!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">