دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

مشخصات بلاگ
دشمن شناسی

حیلت رها کن عاشقا دیوانه شو دیوانه شو
و اندر دل آتش در آ پروانه شو پروانه شو

هم خویش را بیگانه کن هم خانه را ویرانه کن
و آنگه بیا با عاشقان هم خانه شو هم خانه شو

باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی
گر سوی مستان می روی مستانه شو مستانه شو

چون جان تو شد در هوا ز افسانه شیرین ما
فانی شو و چون عاشقان افسانه شو افسانه شو

زوج فرهیخته و سکه 10 هزار تومانی ...!

دوشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۶، ۰۲:۰۹ ب.ظ

 

چند وقت پیش سوار یه تاکسی شدم که راننده اش رو به خاطر داستان های جالبی که گاها تعریف میکنه، خوب میشناسم ... چون آدم فهمیده و منطقی ای هست بسیار برای من قابل احترامه ...

شنیدن این داستانش هم که میخوام بگم خالی از لطف نیست ...!

 یه روز سوار تاکسی اش شدم و دیدم با مسافر کناری اش گرم گرفته و مشغول حرف زدنه ... پس از چند دقیقه ساکت شد و با این جمله که آخه چرا مردم ما یه ذره از فکرشون استفاده نمیکنن دوباره شروع به صحبت کرد...

بقیه ماجرا از زبان راننده :

" چند روز پیش دو تا مسافر خانم و آقا (که زن و شوهر بودند) سوار تاکسی ام شدند و داشتند در مورد ضرب سکه 10 هزار تومانی که خبرش رو تو فضای مجازی خونده بودند بحث میکردند ... منم وارد بحشون شدم و گفتم مگه همچین چیزی ممکنه ؟!

آقا که یه مقداری از این حرف من ناراحت شده بود، قیافه حق به جانبی به خودش گرفت و گفت: من خودم این خبرو خوندم و عکس سکه 10 هزار تومنی رو هم دیدم ...

من گفتم: آخه آقا ، نمیشه که ... قانونش جور در نمیاد ... ما آخرین سکه ی رایجی که داریم ، 500 تومنی هست ... منطقی اینه که اول سکه 1000 تومنی ضرب بشه بعد سکه 5000 تومنی و بعد بشه 10 هزار تومنی ... نمیشه که یکهو از سکه 500 تومنی رفت رو سکه 10 هزار تومنی ... یه چیزی تو فضای مجازی پخش شده قرار نیست که درست باشه ...

این زوج جوون که از این حرف من بیشتر ناراحت شده بودند لب به اعتراض باز کردند و گفتند : ما خودمون فوق لیسانس داریم و تحصیل کرده هستیم*، شما میخوای به ما یاد بدی که چی درسته چی غلط ؟ خود بانک مرکزی هم اعلام کرده ... خودمون عکسشو دیدیم ...

و در ادامه خانم  به سمت همسرش برگشت و گفت : ولش کن ، آدم با این بی سوادا که دهن به دهن نمیاد ...!!!

من از این حرف غیرمنصفانه و بی ادبانه اش خیلی ناراحت شدم اما چیزی نگفتم ... خلاصه پیاده شدند ...

اما فردای اون روز، متوجه شدم که اون خانم و آقا تو خیابون دربدر دنبال من میگردن برای عذرخواهی ... چون کاشف به عمل اومد  همون شب رئیس بانک مرکزی در صدا و سیما رسما اعلام کرده که ضرب سکه 10 هزار تومنی کذب هست و بانک مرکزی همچین سکه ای رو ضرب نکرده و اون عکسی که در فضای مجازی پخش شده ساختگی هست یا اگر سکه ای در بازار با این ظاهر یافت شده ، تقلبیه ...!!!

خلاصه با شرمندگی از حرفای دیروز از من عذرخواهی کردند ...

گفتم: خواهش میکنم ،مسئله ای نیست ... اما شما اگه یه مقدار منطق و استدلال درست رو به خبر اضافه میکردین ، برای شما هم باورپذیر نبود ...

گفتن: شما باید آدم تحصیل کرده ای باشین که اینطور استدلال کردین ... منم گفتم: بله من لیسانس دارم منتها لیسانس زمان شاه ... " !!smiley

 

___________________________________________________________

* پ.ن : جسارتی به دوستان تحصیل کرده نشه ... اما تفکر درست  همیشه رابطه مستقیمی با تحصیلات نداره ...

  • ۹۶/۱۱/۰۹
  • مهدیه ...

تفکر

رسانه

فهم

نظرات  (۵)

سلام
حالا خوبه اینقدر انصاف داشتن که بیان عذرخواهی.
پاسخ:
سلام ... دقیقا ... چون منم وقتی داستان راننده تموم شد ، همین به ذهنم رسیده بود ...
داستان دلنشین و پندآموزی بود
دم اون دو زوج گرم که برگشتن و عذرخواهی کردن
و دم شما هم گرم به خاطر گذاشتن این مطلب :)
موفق باشید
پاسخ:
سلام...
بله واقعا ... خواهش میکنم ...
شتر جهل ملت اگر می شد نحر کرد غمی نبود

همه مشکل از این تحصیلکرده های احمقه
پاسخ:
چه بگوییم برادر ...!!!
  • بانک جامع اطلاعاتی صهیونیسم
  • چ شهر کوچیکی...
    خیلی کم پیش یه نفر رو دوبار ببینم...!
    پاسخ:
    بله ... شهرای کوچیک هم یه مزایایی داره هم یه معایبی ...
    ریشه تحریف ؛ در جهل مردم است...
    پ ن:
    اخیرا" بجز طعنهء بیسواد ؛ صفت بی عقل و کم عقل هم به صفات فرهیختگان اضافه شد ؟! 
    علی برکت الله
    پاسخ:
    اقلیت خائن و اکثریت جاهل ...!
    متاسفانه ...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">