دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

مشخصات بلاگ
دشمن شناسی

حیلت رها کن عاشقا دیوانه شو دیوانه شو
و اندر دل آتش در آ پروانه شو پروانه شو

هم خویش را بیگانه کن هم خانه را ویرانه کن
و آنگه بیا با عاشقان هم خانه شو هم خانه شو

باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی
گر سوی مستان می روی مستانه شو مستانه شو

چون جان تو شد در هوا ز افسانه شیرین ما
فانی شو و چون عاشقان افسانه شو افسانه شو

در جواب دوست عزیز

سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۱۸ ب.ظ

 

 

با سلام

در جواب دوست عزیزی که تو نظر خصوصی مطلب گذاشته بود

(متاسفانه گزینه پاسخ، تو نظر خصوصی وجود نداره منم ترجیح دادم به صورت مطلب جدا بذارم)

در مورد مطلبی که گفتی: "هنوزم معتقدم یه انسان با ایمان مملکتو اداره کنه بهتر از اینه که مشروب خور  مملکتو اداره کنه به شرط این که علمش محدود نباشه"

باید بگم شما کجا فردی رو میخوای به غیر از امام معصوم پیدا کنی که علم لدنّی داشته باشه؟؟؟!!!!

پس کاملا نمیشه فردی رو پیدا کرد که علم نامحدود داشته باشه، اما رهبر یک جامعه باید کمترین ضریب خطایی رو داشته باشه!!!

 

مطلب بعدی که گفتی: بعضی وقتا از بدو بدتر ما باید بدرو انتخاب کنیم وقتی یه آدم مذهبی با ایمان وارد سیاست میشه سعی  میکنه تا اونجایی که ممکنه از اعتقاداتش دفاع کنه به هر روشی که بنظرش معقول تره این آدم تنها که نمیتونه به قول شما مملکتو اداره کنه باید چند نفر به عنوان وزیر و معاونو نمیدونم قاضی هم همراهیش کنه  این  علمش محدوده و علم غیب نداره و از باطن افرادشم 100درصد خبر نداره حالا این آقا هر سیاستی اتخاذ کنه به اسم اسلام نوشته میشه اگه خوب باشه دشمنا فشار  میارن  اگه بد باشه  نتیجه اش میشه بیزاریه مردم از دین /فقر مردم /ترویج فسادو غیره ..

 

باید بگم: حالا اگه همین آدم با این عملکرد و علم محدود هم وجود نداشته باشه ، کی باید جامعه رو بگردونه ؟؟!! البته من نظرت رو میدونم تو این زمینه که گفته بودی دولت لائیک از این دولت اسلامی بهتره چون همه چی داره به ضرر اسلام تموم میشه ، میدونم شما هم دغدغه داری دلت می سوزه اما این نظر شما راه حل درستی نیست ، چون دست آدمایی میاد وسط که دیگه نمیشه جمعش کرد مثالشم برات از حضرت علی میزنم

امام وقتی حکومت رو به دست گرفت گفت: این ها چنانی بدعت ایجاد کردن تو جامعه و متاسفانه پذیرفته شده به عنوان حکم الهی یا سنت رسول الله که من علی جرئت ندارم باطلش کنم چون به من،مهر ارتداد میزنن!!!

اما در عین حال وقتی این همه فساد اجتماعی و اقتصادی تو جامعه وجود داشت نگفت کلا حکومت اسلامی رو بذاریم کنار چون به قول خودت بین بد و بدتر ، بد رو انتخاب کرد! یادمون نره تو حکومت امام ، زمانی حضرت میره دم خونه فقیری که بهش غذا برسونه از قضا اون فقیر امام رو نمیشناسه و بهش میگه: "ای جوانمرد ! حق مارا از علی بستان!!!!!"

یادمون باشه تو حکومت حضرت علی ، بسیاری با خودشون می گفتن زمان خلیفه اول و دوم عجب دنیای اسلام پیشرفت کرد و ما بخش هایی از اسیا و اروپا را فتح کردیم و ضمیمه حکومت اسلامی شد اما از وقتی علی خلیفه شد فقط سه تا جنگ با خودمان کرد و کلی عرب کشته شد!! علی مدیریت وسیاست حکومت داری ندارد!!!!!!!!

اونوقت تو دنیا کجا میتونی غیر از عدالت علی رو پیدا کنی؟؟؟!!!!

اینه که میگم مردم هم باید بخوان تا جامعه عادلانه بسازی

همین کسایی که به قول خودت مینالن و میگن ما هر چی میکشیم از اسلامه اگه بخواد واقعا اون عدالت و اسلام واقعی اجرا بشه ، صداشون زودتر از همه در میاد، عین زمان حضرت علی!!!!

دو سه هفته پیش به من ماموریت داده شد برم سطح شهر و از اقایون مصاحبه بگیرم و یه نظرسنجی داشته باشم در مورد رضایتشون از نظام اسلامی

خوب ، مشخصه که همه نارضایتی داشتن

یکی از سوالا این بود که : عدالت واقعی باید در جامعه اجرا شود حتی اگر به ضرر شخص من باشد؟

90% پاسخ مثبت دادن اما جالبش اینجا بود که تعداد معدودی هم گفتن نه!!!

پس معلومه بعضیا به عدالت اعتقادی ندارن ، فقط دنبال نفع شخصی هستن!

ربطی به اسلامو غیر اسلام نداره!! گرچه بعید میدونم اون 90% بقیه هم در عمل بتونن همچین چیزیو بپذیرن چون عدالت ، حقیقت هست و حقیقت هم سنگینه!!!

وقتی خیلی از مردم ما دم از عدالت و دوری از فساد و غیره میزنن اما کوچکترین عدالت و انصاف  رو تو دور بر خودشون اجرا نمیکنن چرا باید انتظار داشته باشن که جامعه گل و بلبل داشته باشیم؟؟!!!!

مگه خدا نمیگه در جامعه همه مسئول هستن ، از من نوعی بگیر تا رئیس جمهور و رهبر مملکت!

 

نکته بعدی اینه که خدا تو قرآن گفته تمام اقوام را به فتنه و بلا امتحان می کنم و سرنوشت هیچ قومی روعوض نمی کنم مگر اینکه خودشون بخوان!!

از اینجا میشه به این نتیجه رسید بسیاری از همین آقایونی که به فساد اونها ایراد گرفته میشه ، نتیجه انتخاب نادرست خودمونه

وقتی من و شما آدم شایسته و صالحی ر و به عنوان رئیس جمهور انتخاب نکنیم اونم وزیر ، وکیل و ... درست و رو انتخاب نمیکنه واسه مملکتداری!!!

وقتی من و شما رای مون ر وبه 50 هزار تومن میفروشیم که فلان آدم فاسد و فاسق بره مجلس ، اون آدم نمیاد به نفع من و شما لایحه و قانون

تصویب  کنه !!!!!

و متاسفانه تر و خشک با این انتخاب می سوزن ، پس بسیاری از این دست مشکلات به خودمون برمیگرده ، نتیجه اش  رو هم باید تو زندگیمون تحمل کنیم!!!!

در جای دیگه گفتی:

خیلیا بی پولو گرسنه هستن عامل این بدبختیشونو اسلام میدونن همش2 چیز و میگن یکی اسلام باعث شد ما به این روز بیوفتیم دومیش اینه که ببینید کشورای کفر چه امکاناتی در اختیار مردمشون قرار میدن   همین ادما  به خاطر تنفرشون از اسلام و واس رسیدن به خواسته هاشون دست به هرکثافت کاریی میزنن ...

 

در ضمن برعکس حرفی که اینجا زدی و گفتی عامل بدبختیشون رو اسلام میدونن، من تو مصاحبه هایی که داشتم درسته که خیلی مخالف این نظام بودن و از عملکردش رضایت نداشتن اما به اسلام نسبت نمی دادن ، اتفاقا میگفتن ما با اسلام که مشکل ندارین ما هم مسلمان شیعه هستیم اما اسلام واقعی اجرا نمیشه!!!

البته اینم باید بگم که خیلی ها اسلام رو با دید خودشون تعریف میکنن که تعریف درستی نیست شاید واسه همینه که میگم اگه پاش بیفته و ضرر مالی در بین باشه، عدالت اسلام رو قبول نمی کنن!

در ضمن اگه مردم ما آدمای با انصافی باشن که نیستن!!!، به خاطر تنفر از اسلام برای رسیدن به آمال و خواسته ها دست به هر کثافت کاری که گفتی نمیزنن ، پس اون وقت انسانیت و شرافت جایگاهش کجاست؟؟!!

خیلی وقت ها این ها بهانه و توجیهی برای سرپوش گذاشتن به شهوت قدرت، مقام و ... آدماس و ربطی بازم به اسلام نداره!!

 

ببین همه اینایی که گفتم ربطی به انتقاد خودم از مذهبیون ما نداره من خودم منتقد خط مقدم هستم اما میخوام بگم باید منصفانه نگاه و قضاوت و مقایسه کرد  اما درست .

اینم بگم تو اخرالزمان سر همین مشکلات و فتنه هاس که غربال اتفاق میفته

باید دید میتونیم سربلند بیرون بیایم؟؟؟!!!!

  • ۹۳/۰۳/۲۰
  • مهدیه ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">