دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

مشخصات بلاگ
دشمن شناسی

حیلت رها کن عاشقا دیوانه شو دیوانه شو
و اندر دل آتش در آ پروانه شو پروانه شو

هم خویش را بیگانه کن هم خانه را ویرانه کن
و آنگه بیا با عاشقان هم خانه شو هم خانه شو

باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی
گر سوی مستان می روی مستانه شو مستانه شو

چون جان تو شد در هوا ز افسانه شیرین ما
فانی شو و چون عاشقان افسانه شو افسانه شو

جنگ، واقعیتی پوشالی 2 ...

شنبه, ۲ دی ۱۳۹۶، ۰۷:۴۷ ب.ظ

بخش دوم:مخدر به مثابه دارو ...!

 

در نوشته قبل ذکر شد که جنگ (از منظر ابرقدرت های دنیا) به مانند مصرف ماده مخدر است که به نیروی نظامی _ پس از کشتار و قلع و قمع _ سرخوشی پس از مصرف دست می دهد .

در حقیقت نیز به سربازان آمریکایی در جنگ ها به اعتراف کریس هجز 1، آمفتامین تزریق می شود تا بر روی بخش مربوط به هیجانات مغز تاثیر بگذارد که رابطه مستقیمی با تخلیه هیجان و کشتار بی رحمانه  آن ها  دارد.

و اما ...

آمفتامین ها :

آمفتامین یک محرک و کاهش دهنده اشتها است. این دارو با افزایش مواد شیمیایی خاصی در بدن، سیستم اعصاب مرکزی (مغز و اعصاب) را تحریک می کند. این دارو همچنین میزان ضربان قلب و فشار خون را افزایش می دهد و باعث کاهش اشتها نیز می شود.

بی قراری، لرزش، تنفس سریع، گیجی، توهم، وحشت، پرخاشگری، تهوع، استفراغ، اسهال، ضربان قلب نامنظم و تشنج از نشانه های مصرف بیش از اندازه آمفتامین می باشد.

 

 

همانطور که مشخص شد آمفتامین ها نقش بسزایی در ایجاد توهم و خشونت دارند ، در نتیجه سربازان آمریکایی زمان رودردرویی با دشمن (فرضی!!) ، شخص را به شکل انسان نمی بینند بلکه  آن ها را که بی رحمانه می کشند ، در نظرشان هیولایی بیش نیست...!!!

ابرقدرتی نظیر آمریکا از مواد مخدر برای غلبه سرباز بر ترس و ایجاد هیجان (شجاعت کاذب) و خشونت استفاده نموده تا در جنگ ها نیروهای نظامی اش به راحتی دست به کشتار بزند...

 در این بین همسو با خط مشی سردمداران نظامی، متفکرین علوم انسانی ، رسانه و سینمای غرب نیز نه تنها استفاده از مواد مخدر را بد و مضر نشان نمی دهند بلکه آن را موجب باز شدن ذهن می دانند. چه اینکه در کتاب های روانشناسی اذعان دارند که زیگموند فروید _پدر علم روانشناسی نوین_ پیش از شروع نظریه پردازی هایش ، کوکائین مصرف می کرده است...!2

 

نمونه شیطنت آمیز چنین تفکری نیز در فیلم "لوسی" به نمایش گذاشته شد که شخصیت اصلی داستان پس از اینکه کیسه محتوی مواد مخدر (جدید) که در بدنش جاسازی و بر اثر حادثه ای پاره و مواد توسط بدنش جذب شده بود، اتفاقات عجیبی برایش رخ می دهد و ظرفیت مغزش از درصد بسیار جزئی با گذشت زمان به 100 % می رسد بطوری که بر تمامی علوم و تکنولوژی و زمان و مکان احاطه دارد و نوعی خداگونه می شود...!3

یا در فصل چهارم "شرلوک" ، پس از مصرف مواد مخدر، مغز وی به طرز عجیبی شروع به فعالیت کرده و چنان استنتاج و استدلال میکند که انگار ذهنش جلوتر از خودش حرکت کرده و در جمله ای عجیب می گوید:

" نمی دونم، همین جوری خودش اتفاق میفته ... مثل یه واکنش غیر ارادیه ، نمی تونم جلوش رو بگیرم ...!!!"

 

و نمونه های بسیاری از این دست که بیننده را وا می دارد تا حداقل یک بار هم که شده، ماده مخدر را امتحان کند!

                                                   *********

 گذشته از این، جنگ پیش رو  جنگ بین کارتل های مواد مخدر است که در ساخت مواد آرایشی ، بهداشتی ، خوراک ، پوشاک، داروها و ...با استفاده از مخدر و صادرات آن ها به تمامی دنیا با هم رقابت دارند ...!

رقابتی که برای به تسخیر در آوردن جسم و روان بشریت خواهد بود.

 

 

_____________________________________________________________________

1. کتاب "جنگ، نیرویی که به ما معنا می دهد"

2.  بدین گونه فروید پس از مصرف کوکائین ، دچار توهم شده و نظریه های شیطانی خود در باب لا قیدی در روابط جنسی را مطرح میکرده است!

3. بعید نیست که بسیاری از این دست فیلم ها با سفارش کارتل های مواد مخدر ساخته شود.

نظرات  (۳)

خیلی عالی بود انصافا 
ممنون
هم تلنگر داشت هم تامل
عالییی
پاسخ:
 سلام ممنون از شما ... ان شا الله که اینطور باشه... امیدوارم...
  • نـــای دل
  • در واقع مثل مواد صنعتی شیشه میمونه..

    سپاس از مطلب ارزشمندتون..
    پاسخ:
    ممنون... بله 
  • شاخه سیب
  • سلام
    شرلوک رو دیدم.فقط این نیست. یه جور عادی سازی روابط...همه بدن..دنیا رو بدی گرفته..همه خائنن... 
    نمیدونم اینو مطرح کردید یا نه ولی بعد از جنگ جهانی دوم استفاده از آمفتامین ها توی جنگ ها خیلی باب بوده...
    پاسخ:
    سلام .. شیطنت هایی که در شرلوک ۲۰۱۰ وجود داره ، فقط به این موضوع بسنده نمیکنه.. موضوع فراتر از اینهاست ... حالا اینا صرفا نمونه بودن ... من خودم سر این فیلم کلی تحلیل دارم ...
    در مورد عادی سازی هم که شما فرمودید ... بله درسته ... قبح همه چیز رو دارن از بین میبرن ... نه در صنعت هالیوود ، حتی در سینمای خودمون ، که دیگه نمیشه فیلم ها رو با خانواده هم نگاه کرد ، از بس شوخی های رکیک و بعضا جنسی توش وجود داره متاسفانه...!!!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">