دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

دشمن شناسی

سوره توبه آیه 8: چگونه با مشرکان عهدشکن ، وفای به عهد توان کرد؟؟!!!! در صورتیکه آن ها بر شما ظفر یابند ، مراعات هیچ عهد و پیمان را نخواهند کرد و به زبان بازی ، شما را خوشنود می سازند!! در صورتی که در دل جز کینه شما ندارند و بیشتر آن ها فاسق و نابکارند!!!

مشخصات بلاگ
دشمن شناسی

حیلت رها کن عاشقا دیوانه شو دیوانه شو
و اندر دل آتش در آ پروانه شو پروانه شو

هم خویش را بیگانه کن هم خانه را ویرانه کن
و آنگه بیا با عاشقان هم خانه شو هم خانه شو

باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی
گر سوی مستان می روی مستانه شو مستانه شو

چون جان تو شد در هوا ز افسانه شیرین ما
فانی شو و چون عاشقان افسانه شو افسانه شو

به بهانه ولادت تان ...!

دوشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۶، ۰۶:۲۵ ب.ظ

خطبه شقشقیه ...!

اگه ازم پرسیده بشه که تنها افتخارت در زندگی چیه ؟! به جرئت می تونم بگم که تنها افتخارم قبول ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام در عالم ذر و پوشیدن جامه تشیّع هست ... !

این خطبه رو گذاشتم جهت یادآوری به همه مون ... خیلی بد هست که شیعه علی علیه السلام باشی و حرفاشو نشنیده باشی ...!

تفسیر و تطبیقش با دنیای امروز هم با خودتون ...

تبریکات صمیمانه بنده رو برای روز مرد و پدر پذیرا باشین

 

شکوه از ابا بکر و غصب خلافت


آگاه باشید به خدا سوگند ابا بکر، جامه خلافت را بر تن کرد، در حالى که مى دانست جایگاه من نسبت به حکومت اسلامى، چون محور آسیاب است به آسیاب که دور آن حرکت مى کند. او مى دانست که سیل علوم از دامن کوهسار من جارى است، و مرغان دور پرواز اندیشه ها به بلنداى ارزش من نتوانند پرواز کرد. پس من رداى خلافت رها کرده و دامن جمع نموده از آن کناره گیرى کردم و در این اندیشه بودم که آیا با دست تنها براى گرفتن حق خود به پاخیزم یا در این محیط خفقان زا و تاریکى که به وجود آوردند، صبر پیشه سازم که پیران را فرسوده، جوانان را پیر، و مردان با ایمان را تا قیامت و ملاقات پروردگار اندوهگین نگه مى دارد پس از ارزیابى درست، صبر و بردبارى را خردمندانه تر دیدم. پس صبر کردم در حالى که گویا خار در چشم و استخوان در گلوى من مانده بود. و با دیدگان خود مى نگریستم که میراث مرا به غارت مى برند.

 

شکوه از عمر و ماجراى خلافت

 

تا اینکه خلیفه اوّل، به راه خود رفت و خلافت را به پسر خطّاب سپرد.مرا با برادر جابر، «حیّان» چه شباهتى است (من همه روز را در گرماى سوزان کار کردم و او راحت و آسوده در خانه بود.) شگفتا ابا بکر که در حیات خود از مردم مى خواست عذرش را بپذیرند،  چگونه در هنگام مرگ، خلافت را به عقد دیگرى در آورد. هر دو از شتر خلافت سخت دوشیدند و از حاصل آن بهره مند گردیدند. اوّلى حکومت را به راهى در آورد، و به دست کسى (عمر) سپرد که مجموعه اى از خشونت، سختگیرى، اشتباه و پوزش طلبى بود زمامدار مانند کسى که بر شترى سرکش سوار است، اگر عنان محکم کشد، پرده هاى بینى حیوان پاره مى شود، و اگر آزادش گذارد، در پرتگاه سقوط مى کند. سوگند به خدا مردم در حکومت دومى، در ناراحتى و رنج مهمّى گرفتار آمده بودند، و دچار دو رویى ها و اعتراض ها شدند، و من در این مدت طولانى محنت زا، و عذاب آور، چاره اى جز شکیبایى نداشتم، تا آن که روزگار عمر هم سپرى شد.  

سپس عمر خلافت را در گروهى از قرار داد که پنداشت من همسنگ آنان مى باشم پناه بر خدا از این شورا در کدام زمان در برابر شخص اوّلشان در خلافت مورد تردید بودم، تا امروز با اعضاى شورا برابر شوم که هم اکنون مرا همانند آنها پندارند و در صف آنها قرارم دهند ناچار باز هم کوتاه آمدم، و با آنان هماهنگ گردیدم. یکى از آنها با کینه اى که از من داشت روى بر تافت،  و دیگرى دامادش  را بر حقیقت برترى داد و آن دو نفر دیگر که زشت است آوردن نامشان.

 

شکوه از خلافت عثمان


تا آن که سومى به خلافت رسید، دو پهلویش از پرخورى باد کرده، تنها خوردن و خالی کردن می دانست، و خویشاوندان پدرى او از بنى امیّه به پاخاستند و همراه او بیت المال را خوردند و بر باد دادند، چون شتر گرسنه اى که بجان گیاه بهارى بیفتد،  عثمان آنقدر اسراف کرد که ریسمان بافته او باز شد و اعمال او مردم را برانگیخت، و شکم بارگى او نابودش ساخت.


بیعت عمومى مردم با امیر المؤمنین علیه السّلام


روز بیعت، فراوانى مردم چون یال هاى پر پشت گفتار  بود، از هر طرف مرا احاطه کردند، تا آن که نزدیک بود حسن و حسین لگد مال گردند،  و رداى من از دو طرف پاره شد. مردم چون گلّه هاى انبوه گوسفند مرا در میان گرفتند. امّا آنگاه که به پاخاستم و حکومت را به دست گرفتم، جمعى پیمان شکستند  و گروهى از اطاعت من سرباز زده و از دین خارج شدند،  و برخى از اطاعات حق سر بر تافتند،  گویا نشنیده بودند سخن خداى سبحان را که مى فرماید: «سراى آخرت را براى کسانى برگزیدیم که خواهان سرکشى و فساد در زمین نباشند و آینده از آن پرهیزکاران است» آرى به خدا آن را خوب شنیده و حفظ کرده بودند، امّا دنیا در دیده آنها زیبا نمود، و زیور آن چشم هایشان را خیره کرد.
 
مسؤولیت هاى اجتماعى


سوگند به خدایى که دانه را شکافت و جان را آفرید، اگر حضور فراوان بیعت کنندگان نبود، و یاران حجّت را بر من تمام نمى کردند، و اگر خداوند از علماء عهد و پیمان نگرفته بود که برابر شکم بارگى ستمگران، و گرسنگى مظلومان، سکوت نکنند، مهار شتر خلافت را بر کوهان آن انداخته، رهایش مى ساختم، و آخر خلافت را به کاسه اوّل آن سیراب مى کردم، آنگاه مى دیدید که دنیاى شما نزد من از آب بینى بزغاله اى بى ارزش تر است .

 

  • ۹۶/۰۱/۲۱
  • مهدیه ...

امامت

ولایت

نظرات  (۶)

سلام و تبریک به مناسبت میلاد با سعادت امام علی علیع السلام و روز پدر.
پاسخ:
سلام علیک
ممنون از شما ...
روز شما هم مبارک
این تنها افتخار شما را هم اهل سنت دارند و هم مسیحیان و هم حتی کُفّار! منتها یادشان نمانده است؛ فکر کنم این افتخار متولد شدن در یک خانواده شیعی باشد. اینطور نیست؟!
پاسخ:
بله کاملا درسته ...
اما خدا انسان ها رو به این دنیا آورد تا نفاق بشر مشخص بشه و معلوم بشه کی پای حرفش می مونه ...
اما منظور من این نیست که شیعیان همه از نفاق و ریا به دور هستند ... خیر
  • دانشجوی کلاس اول دبستان
  • سلام

    خطبه شقشقیه را خوندم 

    حرف هایی هست از جنس "اثبات" 

    "باشد تا رستگار شویم"
    پاسخ:
    سلام
    منم دو دفعه نهج البلاغه رو کامل خوندم ...
    بعضی حرفای حضرت بی نظیره ... بیهوده نیست که به حضرت میگن امیر ملک کلام
  • real psychic readings
  • این سایت... چطور میتونید بگید؟ مربوط!! در نهایت چیزی پیدا کردم که به من کمک کرد.
    خیلی ممنون!
  • cheap telephone psychics
  • سلام، فقط می خواستم به شما بگویم، من این پست را دوست داشتم.
    این الهام بخش بود در حال ارسال پست!
    پاسخ:
    سلام ... ممنون ... امیدوارم مفید بوده باشه
  • علی علیزاده
  • مرا دنبال کرده و تبادل لینک کنیم
    پاسخ:
    ممنون ... دنبال شدین

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">